Bugün, ürünlerinizi potansiyel alıcılara nasıl sunacağınız ve satış elde etmek için satın alma döngünüzü nasıl etkili hale getireceğinizle ilgili web sitesi tasarımı ile ilgili önerilerimiz sizinle paylaşacağız. Web siteniz ana satış aracınızdır ve ürünlerinizi sunma ve satın alma döngünüzü yapılandırma şekliniz, elde edeceğiniz çevrimiçi satışların sayısını belirleyecektir. Ürün sayfalarınızı nasıl tasarlayacağınız ve web sayfalarınızdaki satın alma döngüsünü nasıl yapılandıracağınızla ilgili olarak aşağıdaki ipuçlarını göz önünde bulundurun:

Ürün kategorileri:

Gezinmeyi mümkün olduğu kadar basitleştirmeli ve kullanıcılar için ürün kategorilerine göz atmayı ve sayfalarda geri ve ileri gitmeyi kolaylaştırmalısınız.
Ürün gruplarını anlaşılır şekilde görüntüleyin:
  • Bağlantıları, tüm sayfalarda görünen bir statik kenar çubuğuna yerleştirerek kategori bölümlerinin bulunmasını kolaylaştırın. Bu yolla, kullanıcılarınız belirli bir türdeki ürüne nasıl döneceklerini her zaman bileceklerdir.
  • Buna ek olarak, herhangi bir özel ürün teklifiniz veya indiriminiz varsa, harekete geçirici bir mesaj veya simgeyle o ürün bölümünün diğerlerine göre daha dikkat çekici olmasını sağlayın.
  • Karmaşıklığı mümkün olduğu kadar en aza indirin. Amaç, müşterilerinize aradıkları ürünleri mümkün olduğu kadar hızlı ve açık bir şekilde sunmak olduğu için, yazı tipi ve resim boyutu veya arka plan renkleri müşterilerin yapacakları işlemlerde etkili olacaktır.

Belirli ürün sayfaları:
  • Ürün düzeni: Resim ve metinden oluşan doğru kombinasyonu bulun. Biri diğerine göre baskın olmamalıdır. Ayrıca, ürününüzle ilgili anlaşılır ve alakalı bilgiler sunmak da çok önemlidir (ör. kesin fiyatı ve temel özellikleri ve/veya avantajları)ç
  • Görüntüleme seçenekleri: Ürünün olabildiğince gerçektekine benzer şekilde görülebileceği yakınlaştırma seçenekleri sunun. Bunu yanı sıra, resimlerin yeterli büyüklükte olduğundan emin olun.
  • Karşılaştırmalar ve incelemeler: Kullanıcıların ve alıcıların ürünleri karşılaştırmak istemeleri çok doğaldır. İstediğiniz bir ürünü satın almadan önce, satın almış kişilerden kaç defa fikir aldınız? Ürün incelemelerinin ve karşılaştırma tablolarının, alıcılar için bir ürün satın almadan önce çok yararlı olmasının nedeni budur.
  • Müşterilerinize bir sonraki adımda nereye gideceklerini gösterin: Müşterinin bir sonraki gideceği yeri kendisinin bulmasına gerek kalmaması için ürün ayrıntısı sayfasına net bir harekete geçirici mesaj düğmesi ekleyin.

Satın alma döngüsü:

  • Ürününüzü satın alma işlemini mümkün olduğu kadar kolay hale getirin. Satın alma döngünüzün mümkün olduğu kadar etkili ve kısa olmasını sağlayın ve gereksiz hiçbir adım eklemeyin.
  • Kullanıcıların kaç adım tamamlaması gerektiğini göstermek için, tüm sayfaların başında işleme ilişkin bir durum çubuğu kullanın. Bu yöntem, kullanıcılarınızın daha sabırlı olmasına yardımcı olacaktır.
  • Güven sağlayın: Çıkış işleminizin ilk sayfasında iadeler, kesin fiyat ve teslimat hakkında bilgi verin. Bu, ürününüzü satın almaya karar vermeden önce kullanıcılarınızda hizmetlerinizle ilgili güven uyandırır.
  • Sayfalarınızın güvenli olduğunu belirtin. Kısa bir cümleyle veya kilit gibi bazı yaygın simgelerle güvenlik konusunda müşterilerinizin içini rahatlatın.
  • Kayıt işleminden kaçının. Kullanıcılar e-posta adreslerini ödeme ayrıntıları formuna girebilir ve ek ürün bilgisi alma yönünde tercih belirtebilecekleri bir onay kutusu ekleyebilirsiniz. Sitenizde başka ne yapmak istediklerine bırakın kullanıcılarınız karar versin.
  • İşlemi uzatmayın: Müşterinizden alakasız ayrıntılar veya gereksiz bilgiler istemeyin. Mesleklerini gerçekten bilmeniz gerekiyor mu?
  • Satın alma işlemini mümkün olduğunca hızlandırın. Alanları otomatik olarak doldurmaya çalışın.
  • Dikkat dağıtıcı öğeler kullanmayın. Şu an diğer ürünlerin reklamını yapma zamanı değildir. Odaklanmanız gereken nokta, web sitenizde satış gerçekleştirmek için kullanıcının ürününüzü satın alma işlemini tamamlamasını sağlamaktır.

Bu yazının, web sitenizi geliştirme yönünde bazı fikirler edinmenize yardımcı olduğunu umarız. Ücretsiz AdWords araçlarıyla performansınızı nasıl izleyeceğinizi ve web sitenizdeki tasarım öğelerini nasıl test edeceğinizi ele alan bir sonraki gönderimizi kaçırmayın!

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.