E-ticaret için web tasarımı dizimizin üçüncü gönderisiyle karşınızdayız. İlk gönderimizde, satışlarınızı en üst düzeye çıkarmak için web sitenizi nasıl tasarlayacağınız ve sitede gezinmeyi nasıl optimize edeceğinizle ilgili öneriler ve bilgiler sunmuştuk. İkinci gönderimizde, potansiyel alıcılara en iyi alışveriş deneyimini sunmak ve web sitenizi kârlı duruma getirmek için ürün kategorisi sayfalarının ve çıkış işleminin tasarlanmasına odaklandık.

Bugün, web sitenizi birden çok pazar ve dil için tasarlarken göz önünde bulundurmanız gereken bazı önemli noktaları ele alacağız. Dünyada İnternet kullanan kişilerin %63'ü İngilizce dışında bir dil kullanıyor*. Avrupa ve Türkiye dahilinde çevrimiçi alışveriş de hızla artıyor. Avurpa ve Türkiye vatandaşlarının üçte biri internet üzerinden başka bir ülkeden ürün satın almaya hazır (**). Birçok çevrimiçi işletme için yurt dışına sevkıyat yapmak bir gereklilik haline geliyor. Ancak, yurt dışına satış söz konusu olduğunda web tasarımına ve içeriğine kimi zaman yeteri kadar önem verilmiyor.

Dil ve kültür farklılıkları bazen bir müşterinin ürün satın almaya ne kadar hızlı karar vereceğini belirleyebilir. Siteniz için seçtiğiniz renkler, yazı tipleri ve müşterilerle konuşma şekliniz gibi faktörler, farklı bölgelerdeki potansiyel alıcılara ürün satarken önemli ölçüde farklılık gösterebilir. Diğer diller ve ülkeler için web sitesi tasarlarken aklınızda bulundurmanız gereken noktalara bir kaçına göz atalım:

1. Tercüme Kalitesi: Çevirilerinizi profesyonel bir çevirmene yaptırmalısınız. Profesyonel bir çevirmen, doğrudan orijinal metni çevirmek yerine içeriğin ziyaretçilerinizle kültürel açıdan alakalı olmasını sağlamalıdır. Ayrıca, sayfanızda yer alan ve müşteri hizmetlerine ilişkin önemli bilgiler içeren başlıkların ve alt başlıkların da çevrildiğinden emin olun.

2. İletişim bilgileri: Telefon numarası veya adres gibi yerel iletişim bilgileri sağlayın. Müşterilerinizin kendi dillerini konuşan bir kişiyle konuşabilmeleri için doğru kaynakları hazır bulundurun.

3. Fiyatlar ve teslimat: Tüm fiyatların yerel para biriminde belirtildiğinden ve teslimat bilgilerinin, kullanıcılarınızın bulunduğu ülkeye özgü olduğundan emin olun.

4. Dönemsellik: AdWords kampanyalarınıza özel teklifler eklemek veya bu kampanyalardaki mesajları değiştirmek için farklı ülkelerdeki yerel tatillerden yararlanın.

5. Renkler ve çizimler: Farklı renklerin ve çizimlerin kültürel açıdan ifade ettiği anlamları göz önünde bulundurduğunuzdan emin olun. Örneğin, yeşilin bazı ülkelerde dinsel bir anlam içerdiğini, diğer yandan pembenin batı ülkelerinde kadınla ilişkili çağrışımlar yaparken Kore'de güveni simgelediğini biliyor muydunuz? Sitenizi farklı ülkeler için tasarlarken kültürel farklılıkları göz önünde bulundurun.

Bu dizinin, web sitenizin performansını izlemek için kullanacağınız temel ve ücretsiz AdWords araçlarıyla ilgili bilgiler vereceğimiz son gönderisini kaçırmayın!

(*) Kaynak: Searchenginewatch.com, Eylül 2009
(**) Kaynak: European Interactive Advertising Association, Nisan 2009

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.