Becerilerinizi tazeleyin, yeni Google Reklamcılığının Temelleri sınavına girin ve sertifikanızı yenileyin. Google Reklam Uzmanları Programında sunduğumuz eğitimi geliştirme yönünde devam eden çalışmalarımız kapsamında, sertifikasyon sınavı ve öğrenim merkezini geliştirdik ve 21 dilde güncelledik.

Daha zorlu ve strateji odaklı olacak yeni Google Reklamcılığının Temelleri sınavı, bugün itibariyle, eski standart Google Reklam Uzmanları sınavının yerini alıyor. Bugünden başlayarak, sınava yeni girecek olanlar ve sınav sonuçlarının geçerlilik süresi dolmuş olup sınava tekrar girecek olanlar güncellenmiş sınava yönlendirilecekler. Ekiplerimiz, reklam uzmanlarına AdWords kampanyalarının yönetimi için faydalı ve amaca uygun bir eğitim sağlayabilmek adına yeni müfredat ve sınav üzerinde yoğun bir çalışma yürüttüler.
Değişikliklerin özetini aşağıda bulabilirsiniz:
  • AdWords ile ilgili bilgilerinizi daha kapsamlı olarak test ediyoruz ve geçme puanı eski sınav için %75 iken artık %85.
  • Reklam kalitesi ve hesap optimizasyonu gibi öncelikli konulara daha fazla ağırlık veriliyor ve testte özellikler ve işlevlerle ilgili en iyi uygulamalara ve bunların kullanımına daha fazla yoğunlaşılıyor.
  • Yeni içerikte, genişletilen kapsamıyla Google İçerik Ağı hedefleme seçenekleri ve aynı zamanda Reklam Uzantıları gibi yeni AdWords özellikleri bulunuyor.
Reklam uzmanlarının artık şirket değiştirdikleri takdirde kendilerine ait geçme notunu yanlarında götürebilecek olmaları da diğer bir temel fayda olarak göze çarpıyor. İşverenler, çalışanları kendi şirket hesaplarına katılmaya davet ederek bir çalışanın aldığı geçme notunu Şirket düzeyinde kredi olarak kullanabilecek, ancak çalışanlar da diledikleri zaman işten ayrılırken sınavdan aldıkları notu yanlarında götürebilecek. Sınava erişim biraz farklı olduğundan, aşağıda bu konuyla ilgili birkaç ipucu verilmiştir:
  • Yeni sınava bir Google Reklam Uzmanları hesabı üzerinden erişebilirsiniz. Mevcut hesabınızda oturum açtıktan sonra veya yeni bir hesap oluşturduktan sonra Sınavlarım sekmesine gidin.

(Resmi büyütmek için tıklayın.)
  • Sınavlarım sekmesinde aday kimliğinizi bulun ve ardından Öğrenim Merkezine veya hazırsanız Sınav Test Sitesine götüren bağlantıları izleyin.
(Resmi büyütmek için tıklayın.)
  • Sonuçlarınızı tanımlayabilmemiz ve Google Reklam Uzmanları hesabınıza kredi olarak yansıtabilmemiz için test sitemizde aday kimliğinizi girmeniz gerekecektir.
(Resmi büyütmek için tıklayın.)

Yeni sınav şimdi 21 dilde kullanılabilir - Arapça, Brezilya Portekizcesi, Basitleştirilmiş Çince, Çekçe, Hollandaca, İngilizce İngiltere, ABD İngilizce, Fransızca, Almanca, İbranice, Macaristan, İtalyan geleneksel Çince, Korece, Lehçe, Romence, Rusça Japonca , İspanyolca,Türkçe ve Ukraynaca.

Aynen eski sınavda olduğu gibi, dili listede yer almayan bir ülkeden sınava katılmak isteyenler, mevcut dillerden birini tercih ederek o dilde çalışma ve sınava girme şansına sahip olacak.

Dili değiştirmek için, test sitesini veya öğrenim merkezini ziyaret edin ve o sayfadaki açılır listeden dili değiştirin.


Materyalleri ve sınavı, AdWords kampanyalarının yürütülmesi ve yönetilmesine yardımcı olmak üzere tüm mevcut ürünleri ve en iyi uygulamaları kapsayacak şekilde güncellemeyi ve kullanıcılarımızın şirket değiştirdiklerinde sınavdan aldıkları geçer notları yanlarında götürebilme isteklerine cevap vermeyi amaçladık.

Programın tamamını geliştirmeye odaklandığımız için daha fazla değişikliğe hazır olun.
Yeni sınavlara giren ve bu sınavlarda başarılı olanları tebrik eder ve tüm katılacaklara iyi şanslar dileriz.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.