Yaygınlaşan akıllı mobil cihazları sayesinde İnternet’e cep telefonu ile bağlanan kullanıcı sayısı gün geçtikçe daha da artmaktadır. Ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenen mobil cihazlar ile İnternet’te gezinen potansiyel müşterileri yakalamak için AdWords reklam kampanyalarınızda mobil kullanıcılar için hedeflemenizi öneririz.

AdWords reklamlarınızın mobil cihazları hedeflemesi için kampanya ayarlarınızda ufak bir değişiklik yapmanız yeterlidir. Reklam kampanyanızın 'Ayarlar' sekmesi altında 'Ağlar, Cihazlar ve Uzantılar' kısmında 'Cihazlar'ı düzenleyi tıklayın.

(Resmi büyütmek için tıklayın.)

'Cihazlar' ayarı sayesinde, reklamlarınızın hangi cihazlar ile görüntüleneceği belirlersiniz. Bu cihazlar masaüstü/dizüstü bilgisayarlar ve akıllı cep telefonlarıdır.



Reklamlarınızın akıllı mobil cihazlarında gösterilmesi içinreklam kampanyanızda hedeflemek istediğiniz cihazları seçin. Aşağıda hedefleyebileceğiniz cihaz seçeneklerini görebilirsiniz.

(Resmi büyütmek için tıklayın.)

İsterseniz, sadece akıllı cep telefon kullanıcılarını hedefleyen yeni bir reklam kampanyası oluşturabilir ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz.

Mobil reklam kampanyanız için size yardımcı olacak en iyi uygulamalar şunlardır:

  • Mobil kullanıcıları hedeflemek için ayrı bir reklam kampanyası oluşturun.
  • Kampanya ayarlarınız sayfasından cihaz ayarlarınızı düzenleyin ve sadece 'iPhone'lar ve tam işlevli internet tarayıcılarına sahip diğer mobil cihazlar'ı seçin.
  • Bu ayar sayesinde, reklamlarınız sadece akıllı mobil cihaz kullanıcılarına gösterilecektir. Sadece mobil kullanıcıları hedeflemek için ayrı bir reklam kampanyası oluşturmanızın size faydası, kampanya performansınızı çok kolay takip edebilmenizdir. Ayrıca, farklı bir kampanya oluşturduğunuz zaman, reklam kampanyanızın bütçesinde istediğiniz zaman değişiklik yapabilirsiniz.
  • Anahtar kelimelerinizi seçin ve reklam metinlerinizi yazın.
  • Reklam metinlerinizi oluştururken, reklamlarınızı yönlendirdiğiniz Hedef ULR web sayfasında çok az Flash olmasına, tercihen hiç Flash olmamasına özen gösterin. Çoğu akıllı mobil cihazları ağırlılı Flash olan web sitelerini açmakta zorlanabilmektedir.
  • Mobil kullanıcıları hedeflediğiniz reklam kampanyanıza ait reklamları bir iki hafta deneyin ve performansınızı AdWords raporlarını çalıştırarak değerlendirin.
Bu ipuçlarının mobil cihazlarına hedefli reklam kampanyaları oluşturmakta size yardımcı olduğunu umuyoruz. Mobil reklamlar hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.