Merhaba,

Yılın son günlerine yaklaşırken bugünlerde alışveriş için mağazaları dolaşmaya başladıysanız, perakendecilerin şimdiden yeni yıl kampanyalarını başlattıklarını görmüşsünüzdür. Google.com.tr üzerindeki yılbaşı aramalarını incelediğimizde tüketicilerin de şimdiden yılbaşı için arama yapmaya başladıklarını görüyoruz.

(Resmi büyütmek için tıklayın.)

AdWords Kampanyalarınızda Ne Yapabilirsiniz?

1-Doğru Anahtar Kelimeleri Seçin

Kullanıcıların bu dönemde aradıkları ve sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri seçerek dönemsel bir yeni yıl kampanyası oluşturabilirsiniz. Anahtar kelime fikirleri almak için Anahtar Kelime Aracını kullanabilirsiniz.

Sizin için seçtiğimiz örnek anahtar kelimeleri aşağıda bulabilirsiniz:

yılbaşı hediye, yılbaşı hediyeleri, yılbaşı hediyeler, yılbaşı hediyesi, yılbaşı için, yılbaşı sepetleri,
yılbaşı paketi, yılbaşı hediyelik, sevgiliye yılbaşı hediyesi, yılbaşı için hediyeler, güzel yılbaşı hediyeleri, yilbasi hediyesi, yılbaşı için hediye, en güzel yılbaşı hediyeleri, yılbaşı hediye seçenekleri
ilginç yılbaşı hediyeleri, yılbaşında ne hediye, yilbasi hediyeleri, en güzel yılbaşı hediyesi, erkek yılbaşı hediyesi, yılbaşı hediyelik eşya, ucuz yılbaşı hediyeleri, özel yılbaşı hediyeleri, yılbaşı özel,yılbaşı turları, yılbaşı otelleri, yılbaşı yurtdışı otelleri...

2-Reklam Metinlerinizi Özelleştirin

Reklam metinlerinizi aramalara göre özelleştirmeniz tıklanma oranlarınızın artmasına yardımcı olabilir. Örneğin, 'ucuz yılbaşı hediyeleri' araması yapan bir kullanıcı için indirim ve taksit seçenekleri önem taşıyacaktır. Bu kullanıcının ilgisini çekmek için reklam metinlerinizde indirim, taksit ve kargo avantajlarınızı vurgulamanız yerinde olacaktır.

Sizin için seçtiğimiz örnek reklam metinlerini aşağıda bulabilirsiniz:







3-Bütçenizi Kontrol Edin ve Esnek Olun

Bu dönemde artan arama hacimleri ve rekabet nedeniyle tıklama başı maliyetlerinizi ve günlük bütçenizi yükseltmeniz gerekebilir. Bu nedenle reklam performansınızı yakından takip etmenizi ve gerekli ayarlamaları yapmanızı öneriyoruz.


4-İçerik Ağını Kullanın

Müşterilerinizin İnternette en çok zaman geçirdikleri mecra olan İçerik Ağı, sezonluk kampanyalarınız için büyük önem taşır. Yılbaşı kampanyalarınız için özellikle resim reklamları kullanarak önümüzdeki bu kısa zamanda maksimum reklam gösterimi alabilirsiniz.

Görüntülü Reklam Oluşturucu aracıda bulunan hazır şablonlar sayesinde birkaç dakika içinde kendi resim reklamlarınızı oluşturmanıza yardımcı olur.

Görüntülü Reklam Oluşturucu'ya erişmek için aşağıdaki basit adımları izleyin:

1. www.adwords.google.com.tr adresinden hesabınıza giriş yapın
2. Resim reklamlarınızı oluşturmak istediğiniz kampanyayı ve reklam grubunu seçin.
3. "Reklam Varyasyonları" sekmesinde "Yeni Reklam" düğmesini tıklayın, sonra "Görüntülü Reklam Oluşturucu" seçeneğini belirtin.

Ayrıca, Görüntülü Reklam Oluşturucu aracının nasıl kullanıldığına dair kısa eğitim videomuzu da izleyebilirsiniz.



5-Son Dakika Alışverişlerini Unutmayın

Son dakikada gelecek olan siparişlerinizi artırmak için, aynı gün veya ertesi gün teslimat seçeneklerini ekleyebilir veya kargo indirimi sunabilirsiniz. Ayrıca, yukarıdaki grafikte görebileceğiniz gibi, alışverişlerini son dakikaya bırakanlar nedeniyle yılbaşından sonraki birkaç gün daha aramalar devam etmektedir. Bu kullanıcıları yakalamak için bir süre daha reklamlarınızı yayınlamanızı öneriyoruz.

Tüm reklamverenlerimizin yeni yılını şimdiden kutlarız.

Ömer Keser, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.