Geçen haftaki yazımızın bir devamı olarak, bu hafta reklam bütçenizin reklam yayınına nasıl etki ettiğini ve reklam yayınınızın kesintiye uğramaması için alabileceğiniz önlemleri ele alacağız.

Bütçem, reklamımın gösterilip gösterilmemesini nasıl etkiliyor?

Sizin de mutlaka bildiğiniz gibi, Google AdWords ile reklam verirken bütçenizi kendiniz seçersiniz. Reklamınızın gösterilip gösterilmemesi, büyük ölçüde bütçenize bağlıdır.

Örneğin, Ankara'da yaşayan bir ressam olan Mehmet, resim dersleri reklamı için 2 TL tutarında bir günlük bütçe belirlemiştir. Ancak, reklamı oldukça rağbet görmüştür ve çok tıklanmaktadır. Günlük bütçesine ulaşıldığı için reklamının yayını günün erken saatlerinde durdurulmaktadır. Bu durumda Mehmet, günlük bütçesini artırmayı veya anahtar kelimelerini optimize etmeyi seçebilir. Mehmet'in anahtar kelimesi ne kadar belirgin, alakalı ve özel olursa, tıklama başı maliyeti (TBM)'si o kadar düşük olur. Dolayısı ile, Mehmet reklamının daha sık yayınlanmasını ve aynı günlük bütçe için daha fazla tıklama almasını sağlayabilir. AdWords sistemi, yüksek alakalı anahtar kelimeler seçtiği için Mehmet'i daha düşük TBM ve daha yüksek reklam konumları ile "ödüllendirir".

İpucu: Anahtar kelime listenize hangi anahtar kelimeleri ekleyeceğinize ilişkin fikir almak istiyorsanız, pratik Anahtar Kelime Aracımızı kullanabilirsiniz.

Maksimum TBM teklifim reklamlarımı nasıl etkiler?

Birçok reklamveren, maksimum TBM tekliflerini olabildiğince düşük ayarlamaya çalışır. Ancak bu yöntem, reklamlarının görüntülenmemesiyle sonuçlanır. Örneğin Mehmet, resimlerini de satmaya çalışmaktadır ve AdWords ile reklam vermektedir. Maksimum TBM tekliflerini 0,20 TL olan "satılık resimler", "manzara resimleri" ve Ankara gibi çok sayıda anahtar kelime kullanır.

Mehmet Ankara'da çalıştığından, "Ankara" anahtar kelimesi ona alakalı gelebilir. Ancak, bir İnternet kullanıcısı Ankara yazdığında, büyük olasılıkla Mehmet'in resim galerisini değil, Ankara şehiri ile ilgili bilgiler arıyordur. Ayrıca, "Ankara", açık artırmada birçok reklamverenin rekabet ettiği, çok genel bir anahtar kelimedir. Dolayısıyla, "Ankara" için 0,20 TL tutarında bir TBM teklifi, Mehmet'in reklamını göstermeyecektir. Bu durumda Mehmet'in yapması gereken, anahtar kelimesini "Ankara Satılık Resimler" gibi daha da özelleştirmesi veya maksimum TBM tekliflerini arttırması gerekecektir.

Bildiğiniz gibi, AdWords sistemi içerisindeki reklamlar açık arttırma prensibi ile çalışır. Maksimum TBM tekliflerinizi arttırdığınız zaman, her tıklama için verdiğiniz maksimum teklif değeri artar. AdWords İndirimcisi sayesinde, reklamlarınız tıklandığı zaman, en yakın rakibinizin biraz üstünü ödeyerek, açık arttırmayı kazanır ve reklamlarınızı yayınlatırsınız.

Örneğin, Mehmet "Ankara Satılık Resimler" reklamları için maksimum TBM teklifini 1TL'ye çıkardı. Mehmet'in en yakın rakibi aynı anahtar kelime için sadece 0.50 TL maksimum TBM teklifi verdi. Bu durumda, Mehmet'in reklamları daha üst sırada, yaklaşık 0.51 TL'lik bir maliyetle yayınlanır. Mehmet reklamlarının yayınlanması için sadece en yakın rakibinin biraz üstünü öder.

Maksimum TBM teklifinizin reklamınızı nasıl etkilediği konusunda daha fazla bilgi edinmek için, AdWords ayarları sayfasına bakabilirsiniz.

Ödemeyle ilgili ne gibi sorunlar olabilir?

AdWords'ün iki ader ödeme yöntemi vardır: Ön Ödeme (kredi kartı ve banka havalesi) ve Sonradan Ödeme (sadece kredi kartı)

Reklamınızın ödemeyle ilgili bir sorunlardan dolayı gösterilmeme olasılığı vardır. Hesabınızda reklamınız gösterilmiyorsa, ödemelerinizde bir sorun olup olmadığını mutlaka kontrol edin. Bu kontrolü, "Hesabım" sekmesindeki Fatura özeti sayfanıza

Aşağıda ödeme yöntemlerinde sık karşılaşılan sorunlar ve yapmanız gereken adımlar açıklanmıştır.

1. Ön Ödemeli Hesaplar

Hesabınızda ön ödeme bakiyeniz olup olmadığını kontrol edin!

Reklamınız gösterilmiyorsa ve hesbaınızda kampanyanızın askıya alındığını bildiren bir uyarı varsa, bu genellikle ön ödeme bütçenizin 0 TL olduğu veya hesabınızdaki bakiyenin azalmakta olduğu anlamına gelir. Bu durumda, reklamlarınızın tekrar gösterilebilmesi için bir havale yapmanız veya kredi kartı ile ödeme yapmanız gerekir.

A. Banka Havalesi:

Banka havalesi yöntemini kullanan reklamverenlerin yaptıkları ödemenin hesaplarına aktarılması 5-10 iş günü alabilmektedir. Ödemenizi yaparken tek kullanımlık referans numaranızı havale yaparken belirtmeyi unutmayınız. AdWords hesabınızda oluşturduğunuz referans numarası banka havalenizin AdWords hesabınız ile eşleşmesi için kullanılmaktadır. Ödemenizi takip edebilmemiz için bu referans numarasının havale yaparken mutlaka belirtilmeniz gerekmektedir. İki hafta geçmesine rağmen tutar hesabınıza aktarılmazsa, lütfen bize ödeme dekontunuz ile başvurun. Harici fatura ortağı AFS'mize ödeme dekontunuzu gönderek ödeme durumu araştırırız.

Aşağıdaki adımları uygulayarak, ödeme yapmak için banka havalesi işlemlerine başlayabilirsiniz:

1. https://adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.
2. 'Hesabım' sekmesini ve sonra 'Ödeme Yap' bağlantısını tıklayın.
3. AdWords hesabınıza transfer etmek istediğiniz para miktarını girin.
4. Tek seferlik referans numarası ve bir banka havalesi yapmak için ihtiyacınız olan önemli bilgilerin tümünü içeren havale bilgi formunu oluşturmak için 'Git' düğmesini tıklayın. Çoğu ülkede referans numaraları gereklidir. Bu numara, ülkeniz için gerekiyorsa, havale bilgi formunuz üzerinde açıkça belirtilecektir.
5. Verilmiş olan referans numarasını ve ek havale bilgilerini yazdırın veya kopyalayın.
6. Havale bilgilerini kullanarak bankanızdan bir banka havalesi gerçekleştirin.
Ödeme ve referans numarasının tamamı bize ulaştığında, bir e-posta alırsınız ve reklamlarınız yayınlanmaya başlar.

B. Kredi Kartı:

Kredi kartı ile ön ödeme yapmadan önce, kredi kartı limitinizin müsait olduğundan emin olunuz. Kredi kartı ile ödeme yaptığınız zaman, kredi kartınız red ediliyorsa, başka bir kredi kartı tanımlayarak, ödeme yapmayı deneyebilirsiniz. Reklamlarınız ödemenizi başarıyla tamamladığınızda hemen yayınlanmaya başlar. İşlemizi takip eden 24 saat içinde Faturalandırma Özeti sayfanızda ödeme kaydını görebilirsiniz.

Aşağıdaki adımları uygulayarak kolayca ön ödeme yapabilirsiniz.

1. https://adwords.google.com.tr/ sayfasında AdWords hesabınızda oturum açın.
2. 'Hesabım' sekmesini seçin.
3. 'Ödeme Yap' öğesini tıklayın.
4. 'Ödeme tutarı' alanına ödemek istediğiniz tutarı girin.
5. Tutarı girdikten sonra 'Git'i ve ardından 'Tamam'ı tıklayın.

Kredi kartı aracılığıyla yapılan gerçek zamanlı aktarımlarda, sunucu gecikmesi nedeniyle tutar hesabınıza her zamankinden biraz geç aktarılabilmektedir. Ancak, tutar 24 saat içinde hesabınıza geçmezse, teknik bir sorun söz konusu olabileceğinden bizimle bağlantı kurmanızı öneririz.

2. Sonradan Ödemeli Hesaplar

Sonradan ödemeli hesaplar reklamlar yayınlandıktan sonra ödeme yaparlar. Ödemeleriniz hangisinin önce gerçekleştiğine bağlı olarak, ya 30 günde bir, ya da belirli bir ödeme eşiğine ulaştığı zaman kredi kartınızdan otomatik olarak alınır. Ödeme eşiği 75 TL'den başlar, ardından önce 300 TL'ye, sonra 525 TL'ye ve ardından son tutar olan 750 TL'ye çıkar.

Kredi kartı ödemelerinizi kontrol edin. Reklamınız yayınlamıyorsa, ödenmemiş bakiye kredi kartınızdan çekilememiş ve kredi kartınız red edilmiş olabilir. Kredi limitinize ulaşılmış veya kredi kartınızın geçerlilik süresi dolmuş olabilir. Çoğu zaman bir ödemenin neden onaylanmadığını göremediğimizden, kredi kartı şirketinize veya bankanıza başvurmanızı öneririz.

Çoğu durumda, "Faturalandırma Tercihlerini Düzenle" sayfasında "Yeniden dene" düğmesini tıklayarak sorunu hızlı bir şekilde çözebilmeniz mümkün olacaktır. Ayrıca, bu sayfada ayrıca yeni kredi kartı bilgileri girebilir veya bir yedek kredi kartı girebilirsiniz.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.
giderek yapabilirsiniz.