Geçen haftaki yazımızın bir devamı olarak, bu hafta hesabınız reklamlarınız yayınlanmadığı zaman hesabınızda kontrol etmeniz gerekenleri ve alabileceğiniz pratik önlemleri sizinle paylaşacağız.

Kalite puanınızı kontrol edin!

Eyvah AdWords reklamlarınız yayınlanmıyor! Meraklanmayın, anahtar kelime kalite puanlarınızı kontrol ettiniz mi?

AdWords sistemi, Google ve Google Ağı'ndaki kullanıcıların yalnızca en alakalı reklamları görmelerini sağlamak için, anahtar kelime kalite puanını temel alır. Peki nedir bu kalite puanı ve anahtar kelimelerinizin kalite puanı reklamınızın görünüp görünmeyeceğini nasıl etkiler ve anahtar kelime kalite puanınızı (dolayısıyla reklam konumunuzu) nasıl yükseltebilirsiniz? Bütün bu sorularınızın cevabını aşağıda bulabilirsiniz.

Kalite puanı tam olarak nedir?

Kalite puanı, anahtar kelimelerinizin her biri için hesaplanan dinamik bir değişkendir. Çeşitli faktörlerin bir kombinasyonudur ve anahtar kelimenizin reklam metninizle ve bir kullanıcının arama sorgusuyla ne kadar alakalı olduğunu ölçer. Kalite puanı ayrıca, açılış sayfanızın kalitesini de dikkate alır. Demek ki, kalite puanı reklam metniniz, anahtar kelime alaka düzeyi, açılış sayfası kalitesi ile doğru orantılıdır.

Kalite puanı, anahtar kelimeniz bir arama sorgusuyla her eşleştiğinde hesaplanır. Bu puan ayrıca, kullanıcı bir arama sorgusu girdiğinde, bir anahtar kelimenin reklam açık artırmasına girmek için uygun olup olmadığını ve eğer uygunsa, reklamın ne kadar üst bir konumda sıralanacağını da kısmen belirler. Genellikle, kalite puanınız ne kadar yüksekse, maliyetleriniz o kadar düşük ve reklamınızın konumu da o kadar iyi olur.

Kalite puanımı nasıl kontrol edebilirim?

Reklamlarınızın ve anahtar kelimelerinizin iyi performans gösterdiğinden emin olmak için, bunların kalite puanını düzenli olarak kontrol etmenizi öneririz. Reklam bütçenizi en etkili şekilde kullanmak için, maliyeti yüksek olduğu halde düşük performans gösteren anahtar kelimeleri kaldırmanız gerekir.

Aşağıdaki adımları izleyerek, hesabınızdaki her bir anahtar kelimenin kalite puanını kolayca kontrol edebilirsiniz:
1.https://adwords.google.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.
2. "Kampanya" sekmesini tıklayın.
3. Bir reklam grubunu tıklayın.
4. "Anahtar Kelimeler"i seçin.
5. Anahtar kelimenin yanında, Durum sütunundaki resimyazıyı tıklayabilirsiniz.
6. Kalite puanı nasıl çalışır?
7. Reklamverenlerin, reklamlarını ilk sayfada göremediklerinde reklamlarının gösterilmediği kanısına varmaları da sık karşılaşılan bir durumdur. Sistem, kalite puanınızı genele göre düşük olarak belirlediğinde, reklamınızın 2., 3. veya daha sonraki sayfalarda gösterilebileceğini lütfen unutmayın.

Örneğin, Süleyman, Antalya'da profesyonel olarak lale yetiştiriyor. Yalnızca lale demetleri ve soğanları satıyor. Süleyman, anahtar kelimelerine çiçek kelimesini ekleyecek olsaydı, bu anahtar kelimenin kalite puanı oldukça düşük olurdu. Lale elbette bir çiçektir, ancak anahtar kelime olarak çiçek, Süleyman'ın sattığı ürün için yeterince belirgin değildir. Diğer yandan, "satılık laleler", "lale soğanları", "lale demetleri" ve "pembe lale" gibi anahtar kelimeler Süleyman'ın işiyle çok alakalıdır ve kalite puanları yüksek olacaktır. Diğer bir deyişle, reklamın ilk sayfada görünme olasılığı yüksektir ve dolayısıyla Süleyman daha fazla lale demeti ve soğanı satabilecektir.

Aşağıda, size yardımcı olacak bazı önemli ipuçları verilmiştir!

Düşük kalite puanı nedeniyle reklamınız gösterilmiyorsa veya reklam konumunuz yeterince yüksek değilse, kalite puanınızı artırmak için lütfen aşağıdaki adımları izleyin:

1.Tekil ve/veya genel anahtar kelimeler yerine birden çok kelimeden oluşan, belirgin anahtar kelimeler kullanın. Örneğin, "oda ve kahvaltı" yerine (çok genel), "oda ve kahvaltı İstanbul' (daha alakalı) anahtar kelimelerini kullanın.

2. Reklam metninde hedeflenen anahtar kelimelerinizi içeren yeni reklam grupları oluşturun. Reklamınız kullanıcının aramasında kullandığı kelimeleri içerdiğinde, bu kelimeler reklamınızda kalın biçimde görünecektir. Reklamınızın başlığı, gövdesi veya Görünen URL'si de buna dahildir. Kullanıcılar, daha bariz bir görünüme sahip olduğundan bu tür reklamları tıklamaya çok daha eğilimlidir.

3. Reklamınızın alaka düzeyini vurgulayacak tanımlayıcı ve konuya özel bir reklam metni kullanın. Ayrıca, "Şimdi arayın!", "Bize ulaşın" gibi bir "harekete geçirme ifadesi" kullanmak daakıllıca olacaktır.

Reklamınızın gösterilmeme nedenleriyle ilgili olarak, bütçeyle ilgili sorunları ele alacağımız bir sonraki yayınımızı da okuyabilirsiniz.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.