Müşterileriniz tatilini seçmeden, siz orada olun!
3 Kasım 2009 Salı
Her bayram öncesi olduğu gibi bayram tatili ile ilgili aramalarda gözlemlediğimiz artışı sizinle paylaşmak ve turizm alanında reklam veriyorsanız size bu potansiyelden nasıl yararlanabileceğiniz konusunda ipuçları vermek istedik.
Seyahat acentaları, oteller, tur operatörleri, havayolu firmaları ve diğer turizm firmaları bayram tatili promosyonlarını Google AdWords reklamları ile duyurmaya devam ediyor. Siz de bayram tatiline yönelik kullanıcıların yoğunlukla aradığı kelimeleri kampanyalarınıza dahil ederek sezonluk turlarınız/seyahat hizmetleriniz için yeni müşteriler kazanabilirsiniz.
Aşağıdaki grafikte de göreceğiniz gibi geçen sene Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı öncesi bayram tatili ile ilgili aramalarda artış görüyoruz.
Seyahat acentaları, oteller, tur operatörleri, havayolu firmaları ve diğer turizm firmaları bayram tatili promosyonlarını Google AdWords reklamları ile duyurmaya devam ediyor. Siz de bayram tatiline yönelik kullanıcıların yoğunlukla aradığı kelimeleri kampanyalarınıza dahil ederek sezonluk turlarınız/seyahat hizmetleriniz için yeni müşteriler kazanabilirsiniz.
Aşağıdaki grafikte de göreceğiniz gibi geçen sene Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı öncesi bayram tatili ile ilgili aramalarda artış görüyoruz.

(Resmi büyütmek için tıklayınız.)
Bayramla ilgili sezonluk aramalar bu sene de bayram öncesi artmıştır.
* Yukarıdaki veriler Google Arama Trendleri aracından elde edilmiştir.
Eğer henüz Kurban Bayramı'na yönelik bir kampanyanız yoksa:
Bir an önce bayram ile ilgili kelimeleri kullanmaya başlamanızı ve reklam kampanyalarınızı bayram için optimize etmenizi öneririz. Örneğin, mevcut bir kampanyanıza bayram temalı ayrı bir reklam grubu ekleyebilir veya bayram turlarınıza / otellerinize özel daha kapsamlı yeni bir kampanya oluşturabilirsiniz.
Ekleyebileceğiniz örnek kelimeler:
bayram tatili
bayram turları
bayram otelleri
kurban bayramı tatili
kurban bayramı turları
bayram turları 2009
bayram tatili 2009
bayram tatilleri 2009
bayram turlari
kurban bayramı yurtdışı turları
kurban bayramı turları 2009
Bayrama özel mevcut bir kampanyanız varsa:
Eğer bayramla ilgili reklamlarınız zaten yayınlanıyorsa günlük performans takibi yapmanızı öneririz. Aşağıda arama kampanyanız için faydalı ipuçları bulabilirsiniz.
- Reklam gruplarınıza eklemek için daha fazla anahtar kelime ve negatif anahtar kelime bulmak için Anahtar Kelime Aracımızdan faydalanın.
- Reklamlarınızın ilk sayfada görünüp görünmediğini kontrol edin ve gerekiyorsa reklamlarınızı optimize edin ve/veya tıklama başı maliyet tekliflerinizi düzenleyin.
- Etkin reklamlarınız için Arama Terimleri Raporu alarak reklamlarınızın anahtar kelimeleriniz dışında hangi kelimelerde gösterildiğini inceleyin. Bu kelimeler alakalı ise kampanyanıza ekleyin.
- Alakasız aramalarda gösterilmemek için kampanyanıza, bayramla ilgili olan ancak tatille ilgili olmayan kelimeleri (örnek; mesajları, kredisi, resimleri, hoca, şiirleri, namazı, tebrikleri vb.) negatif anahtar kelime olarak ekleyin.
Bayram öncesi İçerik Ağı ile daha fazla müşteriye ulaşın
Arama hedefli kampanyanıza ek olarak İçerik Ağı'nı hedefleyerek az zamanda çok müşteri kazanabilirsiniz. Müşterilerinizin internette en çok süre geçirdikleri mecra olan İçerik Ağı, özellikle banner reklamlarınızla markanızın görünürlüğünü ve bilinirliğini, buna paralel olarak da geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar.
Arama kampanyalarınıza ek olarak oluşturacağınız İçerik hedefli bir kampanya maksimum verim almanızı sağlayacaktır. Bayram kampanyalarınızın kısa süreli olması nedeniyle ulaşabileceğiniz kullanıcıları en yüksek düzeyde tutmak için başta haber, turizm siteleri olmak üzere yaşam, iş, finans, eğlence vb. gibi kategorilerdeki siteleri yerleşim hedefli kampanyalarınıza ekleyebilirsiniz. İçerik Ağı hedefli kampanyanız için Görüntülü Reklam Oluşturucu ile ücretsiz ve kolayca bayrama özel banner reklamlar oluşturabilirsiniz.


Üstelik artık, geri dönüşüm takibini kullanıyorsanız görüntüleme geri dönüşümü sayesinde resim reklamlarınızı görüp reklama tıklamadan satın alma gerçekleştiren müşterilerinizi de AdWords hesabınızda raporlayabiliyorsunuz.
- Reklamlarınızın ilk sayfada görünüp görünmediğini kontrol edin ve gerekiyorsa reklamlarınızı optimize edin ve/veya tıklama başı maliyet tekliflerinizi düzenleyin.
- Etkin reklamlarınız için Arama Terimleri Raporu alarak reklamlarınızın anahtar kelimeleriniz dışında hangi kelimelerde gösterildiğini inceleyin. Bu kelimeler alakalı ise kampanyanıza ekleyin.
- Alakasız aramalarda gösterilmemek için kampanyanıza, bayramla ilgili olan ancak tatille ilgili olmayan kelimeleri (örnek; mesajları, kredisi, resimleri, hoca, şiirleri, namazı, tebrikleri vb.) negatif anahtar kelime olarak ekleyin.
Bayram öncesi İçerik Ağı ile daha fazla müşteriye ulaşın
Arama hedefli kampanyanıza ek olarak İçerik Ağı'nı hedefleyerek az zamanda çok müşteri kazanabilirsiniz. Müşterilerinizin internette en çok süre geçirdikleri mecra olan İçerik Ağı, özellikle banner reklamlarınızla markanızın görünürlüğünü ve bilinirliğini, buna paralel olarak da geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar.
Arama kampanyalarınıza ek olarak oluşturacağınız İçerik hedefli bir kampanya maksimum verim almanızı sağlayacaktır. Bayram kampanyalarınızın kısa süreli olması nedeniyle ulaşabileceğiniz kullanıcıları en yüksek düzeyde tutmak için başta haber, turizm siteleri olmak üzere yaşam, iş, finans, eğlence vb. gibi kategorilerdeki siteleri yerleşim hedefli kampanyalarınıza ekleyebilirsiniz. İçerik Ağı hedefli kampanyanız için Görüntülü Reklam Oluşturucu ile ücretsiz ve kolayca bayrama özel banner reklamlar oluşturabilirsiniz.
Üstelik artık, geri dönüşüm takibini kullanıyorsanız görüntüleme geri dönüşümü sayesinde resim reklamlarınızı görüp reklama tıklamadan satın alma gerçekleştiren müşterilerinizi de AdWords hesabınızda raporlayabiliyorsunuz.
Hepinize şimdiden iyi bayramlar dileriz. Teşekkürler.
Nilgün Kopuzoğlu, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.