Yılbaşında daha birkaç ay olduğunu düşünebilirsiniz, ancak siz yaz tatilinde çektirdiğiniz resimlerinize bakıp nostalji yaşarken, birçok insan ilerisini planlıyor ve Yılşabın'da yaşanacak alışveriş ve tatil yoğunluğuna hazırlanıyor! Bu durumda, Yılbaşı sezonunda en yüksek kazancı elde etmenizi sağlamak için ne yapmanız gerekiyor? Sizi ve AdWords reklamlarınızı Yılbaşı'a hazırlamayla ilgili en önemli bazı ipuçlarını aşağıda bulabilirsiniz.

Yeni Reklam Grupları Oluşturun

Yılbaşı ürünlerinin tanıtımını yapmak için yeni reklam grupları oluşturun. Mağazanız için dönüşüm sağlayacak olan en sık yapılan aramaları belirlemek ve bunları anahtar kelime listenize eklemek için Arama Tabanlı Anahtar Kelime Aracını ve Arama Trendleri'ni kullanın.

Hediye sepeti satan bir şirket için aşağıdaki gibi potansiyel anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz:
Eve teslim Yılbaşı sepeti, Gurme yılbaşı sepetleri, Yılbaşı yemek sepeti, Adrese teslim Yılbaşı sepetleri, Şirket Yılbaşı sepetleri, Lüks Yılbaşı sepetleri, Yılbaşı yemek sepetleri...vb.

Reklamın alakalı olmayan aramalarda gösterilmesini önlemek için aşağıdaki negatif anahtar kelimeleri ekleyebilirsiniz:
Süslemeler, Kart, Çam Ağacı....vb

Reklam Metninizi Düzenleyin

Reklam metinlerinizi, sezonluk anahtar kelimeler ekleyerek Yılbaşı dönemi için uyarlayın. Hediye sepeti satan bir şirket için test edilebilecek olan bazı örnekleri aşağıda bulabilirsiniz:

Yılbaşı Sepetleri
Lüks Yemek ve İçecek Sepetleri
Harika Sepetler, Hemen Satın Alın!
www.hamperads.co.uk

Yüzlerce Sepet
Çevrimiçi İnceleyin ve Satın Alın
Ertesi Gün Ücretsiz Teslim!
www.hamperads.co.uk

Hediye Sepetleri
Kaliteli Yiyecek ve İçecek
Şirket hediyesi. Şimdi Sipariş Edin
www.hamperads.co.uk

İçerik Ağından Faydalanın

Sık ziyaret ettikleri web sitelerinde gezinen tüketicilerin dikkatini çekmek için, içerik ağı kampanyalarını Yılbaşından uzun bir süre önce yayınlamaya başlayın.

İçerik Ağı ile ilgili daha fazla bilgi edinebilmeniz için önceden hazırlanmış olan kısa videolarımızı izleyebilirsiniz.
Video 1: İçerik Ağı nedir?
Video 2: Reklam Biçimlerinde Esneklik
Video 3: Performans İzleme

İçerik Ağı'nda reklam yayınlamayla ilgili daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

Görüntülü Resim Reklam Kullanın

Yılbaşı için tasarlanmış olan Görüntülü Reklam şablonlarını kullanın. Görüntülü Reklam Oluşturucusu aracını kullanmak ile ilgili kısa eğitim videomuzu izlemek için burayı tıklayın.

Raporlar ile Performansınızı Takip Edin

Yılbaşı yaklaşırken, aşağıdaki raporları düzenli olarak çalıştırmanızı öneririz:

1. Yerleşim / anahtar kelime performansı: Hangi anahtar kelimelerin dönüşüm sağladığıyla ilgili bilgi edinin. Ortalama konumunuz nedir?
2. Kampanya performansı: En kârlı kampanya hangisi? Gösterim payı sabit mi, bütçe veya teklif kaybına yol açıyor mu?
3.Arama Sorgusu Raporu: Eklemek için yeni anahtar kelimeler ve negatif anahtar kelimeler bulun. Hangi aramaların reklamınız için tıklama sağladığına bakın.
4. İçerik ağına katıldıysanız, reklamlarınızın nerede gösterildiğini ve neyin işe yaradığını görmek için Yerleşim Performansı Raporunu kullanın.

Neyi ne zaman yapmanız gerektiğinden emin değil misiniz?

AdWords reklam kampanyanızı planlamanıza yardımcı olması için kullanışlı bir takvimi aşağıda bulabilirsiniz...

Ekim:
Sezonluk anahtar kelimelerinizi ve reklamlarınızı, stratejik negatif anahtar kelimelerinizle birlikte arama ağı kampanyalarınız için hazırlayın.
En yüksek trafiği almak üzere tüm ürünlerinizin dahil edilmesini sağlayın ve istediğiniz dönüşüm maliyeti gibi YG ölçümlerinizi belirleyin.
Harekete geçirme ifadeleri/anahtar kelimeler ve promosyon ifadeleri (indirim, fırsatlar, ücretsiz ürünler/ücretsiz gönderim vb.) ekleyin
Hazırlıklarınızı tamamladıktan sonra, artık müşteriler Noel için etkin şekilde arama yapmak yerine etkin şekilde alışveriş yapmaya başladıkları için, Noel'e ilişkin arama ağı kampanyalarınızı etkinleştirmenizin zamanı gelmiştir. Noel yaklaşırken, reklam metinlerinizi ve anahtar kelimelerinizi de önceden test etmeye başlamanız gerekir.

Kasım başı:
İleriye dönük planlama yapın ve trafikteki ani artışı yakalamak için yeterli bütçe ayırın.
Aynı zamanda, açık artırmada rekabetin arttığı bu zamanda, maksimum TBM'leri artırmaya da hazır olun.

Kasım sonu/Aralık başı:
Aralık ayında, geleneksel olarak Aralık'ın ikinci Pazartesi günü olan "Siber" veya "Büyük" Pazartesi için hazırlanın. Bu, 2008'de çevrimiçi en çok alışveriş yapılan gündü. Bu yükseliş, Kasım sonundan Aralık'ın ikinci haftasına kadar uzanan bir dönemi kapsar.

Aralık ortası:
Noel yaklaştıkça, reklam metinlerinizi, son teslimat tarihleri ve sağlanan garantiler ("Ücretsiz Teslimat" veya "Ertesi Gün Teslim" gibi) ve sezonluk indirimler ya da indirim fırsatlarını tanıtacak şekilde düzenleyin
Noel ve sonrası:
Geçen yılın çevrimiçi alışverişte en yoğun günü Noel'in ertesi günü olduğu için, kampanyalarınızı Noel ertesinde de yayınlamaya devam edin. Çevrimiçi satışlar büyük ölçüde Noel Arifesi'nde başladığı ve trafik bu dönem boyunca sabit olduğu için, son teslimat tarihiniz geçtikten sonra, Noel sonrası satışlara odaklanmaya başlayın.

Ocak:
Ocak satışlarına bağlı olarak büyük ölçüde artan trafikten en iyi şekilde yararlanmaya hazır olun.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.