Geçtiğimiz yıl içinde özellikle kurumsal kullanıcılarımızın ihtiyaçlarına hitap eden bir dizi yeni Google Analytics özelliğini hayata geçirdik. Bu yıl da yeni özellikler sunmaya devam ediyoruz.

Google Analytics'in, verileri herkesin kullanımına sunma ve somut adımlar atmayı sağlayacak bilgileri toplama felsefesi doğrultusunda bu kullanışlı özellikler herkesin kullanımına sunuldu. Bu yeni özelliklerin başlangıç seviyesindeki kullanıcılardan uzman analistlere kadar herkese fayda sağlayacağını umuyoruz.

Aşağıda bu özelliklerin her birinin özetini bulabilir, daha fazla bilgi edinmek için de yardım merkezimizi ziyaret edebilirsiniz...

Analytics Daha Güçlü.

1. Mobil İzleme

Mobil izleme ve raporlama, mobil web sitelerini ve JavaScript özelliğine sahip olup olmadığına bakılmaksızın web'e bağlanabilme özelliği olan tüm mobil cihazları izlemenizi sağlar. Elbette Android ve iPhone gibi en yüksek teknolojiye sahip telefonları da izleyebilirsiniz. Dahası, mobil cihazlardaki uygulama kullanımını da izleyebilirsiniz.

2. Geliştirilmiş Hedefler ve Bağlılık Hedefleri

Google Analytics profillerindeki hedef sayısını 4'ten 20'ye yükselttik. URL Hedefi ile belirlemeye ek olarak 2 yeni hedef türü belirleme kriteri oluşturduk. Bu yeni hedef türlerinin amacı kullanıcı bağlılığını ve marka bilinci oluşturma başarısını ölçmek. Artık Sitede Geçirilen Süre ve Sayfa/Ziyaret kriterleriyle de hedef belirleyebilirsiniz.


3. Özetleme ve İkincil Boyutlar

Özetleme ve İkincil Boyutlar ile Google Analytics, gelişmiş veri analizi için ekstra analitik güç sunar. Özetleme, aynı rapor tablosu bilgilerini farklı açılardan incelemenize ve önemli veri bağıntılarını ve eğilimleri görmenize yardımcı olur. Bu özellik basit ve tek boyutlu raporunuzu, bir boyutun başka bir boyutu çevrelediği "çapraz sekme" raporu haline getirir. Bunun yanı sıra içinde tablo olan raporların çoğunda ikinci bir Boyut açılır menüsü vardır. Bu şekilde iki boyutu ve metriklerini aynı Analytics raporu tablosunda görebilirsiniz.

Özet tabloları ve ikincil boyutlar sayesinde verilerinizi elektronik tablo araçlarına aktarmaya gerek kalmadan detaylı analiz yapabilirsiniz.

4. Gelişmiş Filtreleme

Çoğu tabloya Gelişmiş Filtreler de eklendi. Artık bir tablonun satırlarını metrik değerlere göre filtreleyebilirsiniz. Bir metrik seçin, eşik değerini girin ve filtreleyin; bu kadar kolay.


Analytics Daha Esnek.

1. Özel Değişkenler

Gelişmiş Google Analytics kullanıcılarına hitap eden Birden Çok Özel Değişken özelliği artık beş adede kadar Kullanıcı Tanımlı değer sağlar. Bu Kullanıcı Tanımlı Değerler ziyaretçi, oturum ve etkileşim düzeylerinde birden çok hatta eş zamanlı izleme segmenti tanımlamanıza olanak verir. Web sayfalarınıza basit JavaScript kodları ekleyerek ziyaretçileri uygun segmentlere atayabilir, ardından toplu sonuçları raporlarınızda görebilirsiniz.

2. Segmentleri ve Özel Rapor Şablonlarını Paylaşma

Gelişmiş Segmentler veya Özel Raporlar özelliklerini kullanıyorsanız, bu segmentlerin ve raporların görüntülendiği profiller üzerinde daha fazla kontrol sahibisiniz. Artık özel rapor şablonlarını yalnızca bir bağlantı ileterek paylaşabilirsiniz. Satış Ekibiniz için oluşturduğunuz bir Özel Rapor mu var? Bu rapor şablonlarının bağlantısını Analytics hesabı olan birine gönderdiğinizde önceden biçimlendirilmiş Satış raporu şablonu onların hesabına otomatik olarak aktarılır.

Analytics Daha Akıllı.

1. Analytics ile Bilgi Edinme ve Özel Uyarılar

Bilgi edinme raporları bölümü ve özel uyarılarla Google Analytics artık daha akıllı. Önemli değişiklikleri bulmak için verilerin arasında kaybolmak yerine hesabınızdaki önemli değişiklikleri otomatik uyarılarla alın. Raporları takip etmenize gerek yok. Zamanınızı, verileri daha yaratıcı olarak kullanmaya harcayabilirsiniz.

Özelleştirilebilir Uyarılar sayesinde belirli türdeki değişiklikler size bildirilir. Belirli boyutlar ve metrikler için günlük, haftalık ve aylık uyarılar belirleyebilir, bu durumların oluşması halinde e-postayla veya kullanıcı arayüzünden bilgilendirilmeyi seçebilirsiniz.

Bu yeni özellikleri kullanışlı bulacağınızı umuyoruz. Daha fazla bilgi edinmek için Google Analytics Yardım merkezini ziyaret edin.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.