Google İçerik Ağı ile ilgili önceki yazılarımızda, müşterilerinizin İnternet üzerindeki geçirdikleri zaman ve gerçekleştirdikleri etkinliklerden ve Google'ın içeriğe dayalı hedefleme teknolojisi ile, potansiyel müşterilere etkili olarak nasıl ulaşacağınızı açıklamıştık. Bugünkü yazımızda, reklamlarınızın ürün veya hizmetiniz ile en alakalı İnternet sitelerinde gösterilmesi için yapmanız gereken basit adımları gözden geçireceğiz. Bu basit adımlar sayesinde, Google içerik ağında zaman geçiren potansiyel müşterilerinize daha kolay ulaşabilirsiniz.


1. Adım: Reklamlarınızın alakalı web sitelerinde gösterilmeye uygun olmasını sağlayın
2. Adım: Güçlü bir kampanya oluşturun
3. Adım: Performansınızı izleyin
4. Adım: Reklamlarınızı odaklayın


1. Adım: Reklamlarınızın alakalı web sitelerinde gösterilmeye uygun olmasını sağlayın

Reklamlarınızın alakalı web sitelerinde gösterilmesi için, reklam kampanyalarınızın İçerik Ağı'nda yayınlanmaya ayarlamalısınız. Eğer reklamlarınız sadece 'Arama Ağı'nda yayınlanması için ayarlandıysa, reklamlarınız Google İçerik Ağı'nda gösterilmez. Reklamlarınızın İçerik Ağı'nda yayınlanmaya dahil etmek içinaşağıdaki adımları izleyin:

1. http://adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.
2. Ayarlamak istediğiniz kampanyanın adını tıklayın.
3. "Ayarlar" sekmesinde, "Ağlar ve cihazlar" bölümünü bulun ve "Düzenle"yi tıklayın.
4. Reklamlarınızın ağda gösterilmesine ilişkin seçeneği işaretleyin.
5. Seçiminizi tamamladığınızda "Kaydet"i tıklayın.

2. Adım: Güçlü bir reklam kampanyası oluşturun

Reklamlarınızın İçerik Ağı'ndaki performansı kampanyanızın içeriği ve yapısıyla yakından ilişkilidir.

İçerik hedefli bir reklam kampanyası altında, birden fazla reklam grubu oluşturabilirsiniz. Reklamını yayınlamak istediğiniz her bir ürün veya hizmet için, ayrı bir reklam grubu oluşturun. Her bir reklam grubu için belirli anahtar kelime listesi ve reklam metinleri oluşturun. Bunun ardından, reklamlarınızı işletmeniz ve müşterilerinizle alakalı web sitelerine yerleştiririz.

Farklı temaları olan belirgin reklam grupları oluşturduğunuzda, Arama ve İçerik Ağı'nda en iyi performansı elde edersiniz.

3. Adım: Performansınızı izleyin

Kampanyalarınızı İçerik Ağı'nda gösterilmek üzere dahil ettikten sonra, Google, reklamlarınızı temaya göre alakalı web sitelerine yerleştirir. Bu "otomatik yerleşimlerin" AdWords hesabınızda sizin için nasıl performans gösterdiğini anında izleyebilirsiniz. Performansınızı izlemek için, aşağıda sağlanan talimatları izleyin.

1. Kampanyanızdaki "Ağlar" sekmesini seçin.
2. Otomatik yerleşimlerinizin yanındaki "ayrıntıları göster"i tıklayın.

Reklamlarınızın Google İçerik Ağı'nda gösterildikleri farklı web siteleri arasındaki performansları karşılaştırmak için bu talimatları kullanın. Performans ölçümleri, reklamlarınız her bir sitede gösterilirken sağlanan tıklama, gösterim, maliyet ve dönüşümlerden/satışlardan oluştur.

(Resmi büyütmek için tıklayın)

4. Adım: Reklam bütçenizi odaklayın

Aynı zamanda, iyi performans gösteren siteleri de tek tek seçebilir, reklamlarınızın bu sitelerde daha fazla yayınlanması için, bütçenizi bu siteler için arttırabilirsiniz. İyi performans gösteren siteleri 'Yönetilen Yerleşimler'e ekleyerek, bütçenizi özellikle iyi performans gösteren sitelere odaklayabilirsiniz. 'Yönetilen Yerleşimler'i belirlemek için aşağıdaki adımları izleyin:

1. Kampanyanızdaki "Ağlar" sekmesini seçin.
2. "Otomatik yerleşimler"in yanındaki "ayrıntıları göster"i tıklayın.
3. Ayrı ayrı yönetmek istediğiniz siteleri seçin.
4. "Yerleşim ve teklifi yönet"i tıklayın.

Buna benzer olarak, bazı siteler için tekliflerinizi düşürebilir ve hatta reklamlarınızın genel başarısını artıracağını düşünüyorsanız, siteleri bütünüyle hariç tutabilirsiniz.


(Resmi büyütmek için tıklayın)

İçerik Ağı ile ilgili daha fazla bilgi edinebilmeniz için önceden hazırlanmış olan kısa videolarımızı izleyebilirsiniz.

İçerik Ağı'nda reklam yayınlamayla ilgili daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.


Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.