Raporlarla Optimize Etme


Performans ve kullanıcı bilgileri raporlarıyla ilgili önceki mesajımızda, raporları AdWords kampanyalarınızı optimize etmek için kullanmanın yollarına değinmiştik. Bu yayınımızda, bu konuyu daha ayrıntılı olarak ele almak ve reklamlarınızın farklı özelliklerini iyileştirmek için kullanabileceğiniz çeşitli raporları göstermek istiyoruz.
İpucu: Kampanya yönetimi bölümündeki herhangi bir raporda ve bunun yanı sıra Rapor Merkezinde bulunan istatistikleri sütun başlığını tıklayarak sıralayabilirsiniz.

Reklam metinleri ve URL'ler

En başarılı reklamlar hangileridir? En çok satışı hangi hedef URL'ler oluşturuyor? Bunların hangisine daha çok dikkat etmeniz gerekiyor? AdWords hesabınızın tüm özelliklerini değerlendirirken olduğu gibi, Tıklama oranları (TO) , Tıklama başına maliyet (TBM) ve ortalama konum, reklam metinlerinizin ve URL'lerin performansını karşılaştırırken bakacağınız ilk ölçümlerdir. Yatırım Getirisini (YG) optimize ederken, dönüşüm ölçümlerine odaklanmanız ve dönüşüm maliyetlerini en aza indirmeyi amaçlamanız gerekir. Bazı reklam metinleri ve URL'lerin diğerlerinden daha çok dönüşüm sağladığını ve bunların dönüşüm maliyetlerinin daha düşük olduğunu, ancak bazılarının daha düşük performans gösterdiğini fark edebilirsiniz. Dönüşüm istatistiklerinizi izleyerek, dönüşüm maliyetlerini azaltmak için bilinçli kararlara dayalı işlemler yapabilirsiniz.

Anahtar Kelimeler

Hesabınızdaki verileri ve anahtar kelime performansı raporunu kullanarak, mevcut anahtar kelimelerinizin ne kadar başarılı olduğunu kolayca izleyebilir ve yeni anahtar kelimeler bulabilirsiniz! Yeni arayüzde, mevcut anahtar kelimeleri izlerken en iyi eşleşen anahtar kelime seçeneği belirlemek için kullanabileceğiniz eşsiz bir özellik vardır. Her bir anahtar kelimeyi, arama teriminin eşleme türüne göre bölümleyebilirsiniz. Böylece, geniş eşlemeli bir anahtar kelimeniz varsa, bu anahtar kelime için geniş, sıralı ve tam eşlemede elde ettiğiniz gösterim ve tıklama sayısını görebilirsiniz. Bu sayede, gösterimlerinizi en üst düzeye çıkarmak için bu anahtar kelimeyi geniş eşleme ile kullanmaya devam mı etmeniz, yoksa geniş eşlemenin TO'su çok düşük olduğu için, daha belirgin bir eşleme seçeneği mi kullanmanız ve/veya negatif anahtar kelimeler mi eklemeniz gerektiğini belirleyebilirsiniz.

Yeni kullanıcı arayüzünün eşsiz özelliklerinden biri de "Anahtar Kelime" sekmesindeki "Arama terimlerini görüntüle" düğmesidir. Bu, reklamınızın gerçekte hangi sorgularda yayınlandığını görmenizi sağlar ve böylece, alakasız arama sorgularında gösterilmesini önlemek için negatif anahtar kelimeler bulmanıza ve daha önce düşünmediğiniz yeni alakalı anahtar kelimeler belirlemenize yardımcı olur. Yeni arayüz Perşembeleri eğitim programımızın önceki bir yayınında, bu özellikle ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Raporlar bölümündeki "Anahtar Kelime Performansı" raporunu, anahtar kelimelerinizin tüm kampanyalarda veya seçili kampanyalarda nasıl performans gösterdiğini belirlemek için kullanabilirsiniz.

Yerleşimler


Reklamlarınızı Google İçerik Ağı'nda yayınlarken, hangi sitelerde gösterileceğini belirlemek için iki seçeneğiniz vardır. Anahtar kelimeler kullanıyorsanız, sistemimiz anahtar kelime listenizi alakalı içerik siteleriyle eşleştirir. Siteleri kendiniz de belirtmeyi seçebilirsiniz. Her iki durumda da, reklam yayınladığınız sitelerle ilgili performans istatistiklerini hem AdWords hesabınızın kampanya yönetimi bölümündeki "Ağlar" sekmesinde hem de rapor merkezinde bulabilirsiniz.
- Yönetilen Yerleşimleriniz
"Yerleşim / Anahtar Kelime Performansı" Raporunda gösterilir. "Kampanyalar" > "Ağlar" altındaki birleşik görünüm, bunları tek bir yerde izlemenizi ve yönetmenizi sağlar.
- Eskiden, (anahtar kelimelerinize dayalı) Otomatik Yerleşimleriniz yalnızca rapor merkezinin "Yerleşim Performansı" Raporunda gösteriliyordu. Yeni kullanıcı arayüzünde, bu bilgileri, daha yararlı olması için kampanya yönetimiyle birleştirdik. Bu nedenle, "Ağlar" sekmesinde reklamınızı yayınladığınız sitelerin listesi bulunmaktadır. Bunları incelerken, yüksek değerli yerleşimleri Yönetilen Yerleşimler listenize ayrı bir teklifle ekleyebilir veya düşük değerli yerleşimleri, reklamınızın söz konusu sitede tekrar gösterilmesini önlemek için hariç tutabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için önceden düzenlemiş olduğumuz Optimizasyon ve Raporlar konulu Online AdWords Seminerimizi ücretsiz olarak izleyebilir veya Online AdWords Seminerleri Anasayfamızı ziyaret ederek ileride düzenleyeceğimiz seminerler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.


Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.