Merhaba,

Yeni ders yılının başlamasına sayılı günler var. Öğrencilerin heyecanı artarken, ailelerin okul alışverişi telaşı, Ramazan Bayramı alışverişi ile birleşecek.

Bu yıl okulların açılmasından önce Ramazan Bayramı'nın kutlanacak olması sebebiyle, birçok tüketicinin okul alışverişini bayram alışverişi ile birlikte yapmalarını bekliyoruz. Bu önemli dönemi en etkili şekilde değerlendirebilmeniz için bazı önerilerimizi paylaşmak istedik.

Aşağıdaki grafikte görebileceğiniz gibi, 'okul alışverişi', 'okul çantası', 'kırtasiye' ve 'okul ayakkabısı' gibi okula yönelik aramaların yanı sıra 'laptop', 'cep telefonu' ve 'printer' gibi tüketici elektroniğine yönelik aramalar şimdiden artmaya başladı.


(Resmi büyütmek için tıklayın)

İpuçları:

  • Bu sezona yönelik olarak hangi ürünlere odaklanacağınızı tüketici ihtiyaçlarını düşünerek planlayın. Örneğin, üniversiteye yeni başlayacak olan bir öğrenci kırtasiyenin yanı sıra laptop'a veya hesap makinesine ihtiyaç duyabilir.
  • Google Arama Trendleri'ni kullanarak ürünlerinize yönelik arama eğilimlerini inceleyin.
  • Anahtar kelime aracı ile yeni anahtar kelimeler bulun.
  • Reklam metinlerinizde ve banner reklamlarınızda bu döneme ait indirim, kargo avantajı ve taksit gibi sizi farklı kılan özelliklerinizi vurgulayan cümleler ve görseller kullanın.
  • Reklamlarınızda vurguladığınız indirimleri veya ürünleri mutlaka web sayfanızda da ön plana çıkarın.
  • Reklamlarınızın ilk sayfada görünmesi için tıklama başı maliyetlerinizi gözden geçirin, sistemin önerdiği teklifleri dikkate alın.
  • Reklamınızın gün içerisinde en fazla görünüm elde edebileceği şekilde uygun bir günlük bütçe belirleyin ve gün içerisinde bütçenizi takip edin.

Bu Dönemde En Çok Aranan Anahtar Kelimelerden Bazıları:


(Resmi büyütmek için tıklayın)

Daha fazla örnek için anahtar kelime aracını kullanabilirsiniz.

Yararlanabileceğiniz Bazı AdWords Kaynakları:

Ömer Keser, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.