AdWords kampanyalarınız istediğiniz performansı gösteriyor mu? AdWords Raport Merkezi dışında, AdWords hesabınızın genel performansını görmek için üç ayrıntı düzeyinde rapor seçebilirsiniz: Hesap, Kampanya ve Reklam grubu düzeyi. Performans raporlarını çeşitli amaçlarla kullanabilirsiniz: Örneğin, bu raporları, hesap performansını izlemek ve Tıklama oranları (TO), Tıklama Başına Maliyet (TBM) değerleri veya Reklam Konumları gibi temel ölçümleri takip etmek için kullanabilirsiniz. Sapmalar olduğunu fark ederseniz, bunun nedenini anlamak için durumu daha ayrıntılı olarak inceleyebilir ve gerekli işlemleri anında yapabilirsiniz.

İpucu: Yeni AdWords arayüzünde, tüm temel ölçümler için özel uyarılar belirleyebileceğiniz bir uyarı seçeneği vardır. Özel Uyarılar yolu ile, bir ölçüm belirlenen değerin üstüne çıktığında veya altına düştüğünde e-posta ile otomatik bildirimi alabilirsiniz. Tek yapmanız gereken özel uyarıları etkinleştirmeniz ve e-posta almak için ayarlamanızdır. Bu uyarı özelliğini, "Kampanya" sekmesindeki "Diğer işlemler"in altında ve "Reklam Grupları" sekmesinde bulabilirsiniz.


(Resmi büyütmek için tıklayın.)

Ayrıca, Hesap performansı raporu ve kampanya performansı raporu başka ölçümler de sağlar. Gösterim Payınız, reklamlarınızın alakalı arama sorgularının yüzde kaçında gösterildiğiyle ilgili bilgi sağlar.Geçersiz tıklama verileri, sistemimiz tarafından geçersiz olarak tanımlanan ve bu nedenle AdWords harcamalarınıza eklenmeyen tıklama sayısını gösterir.

Hedef Kitle/Kullanıcı Raporları

Pazarlama çalışmalarınızda hedeflediğiniz kullanıcılar, sonradan müşteriniz oldular mı? Bu kullanıcılar nereden geliyor? AdWords'ün, reklamlarınızı tıklayan kullanıcıların yaş grubu ve cinsiyetiyle ilgili size daha fazla bilgi verebileceğini biliyor muydunuz? Potansiyel müşterilerinizle ilgili daha fazla bilgi edinmeniz, AdWords kampanyanızı optimize etmenize yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda genel pazarlama ve satış stratejinizle ilgili kararlarınızda kullanacağınız veriler de sağlar.

Coğrafi Performans Raporu, anahtar kelimelerinizi arayan ve reklamlarınızı tıklayan kullanıcıların nerede bulunduğunu, seçiliyse büyük şehir bölgesi ve şehir düzeyinde gösterir. (Raporlar > Yeni Rapor Oluştur > 3.Gelişmiş Ayarlar > Sütun Ekle veya Kaldır altında Coğrafi Performans raporlarına ulaşabilirsiniz). Bu rapor, reklamlarda ince ayar yapmak, reklamların özellikle popüler olduğu alanlara odaklanmak veya daha az alakalı görünen alanları hariç tutmak için kullanışlıdır. Aynı zamanda, ürünleriniz ve hizmetlerinize geçerli hedef bölgenizin dışında büyük ilgi gösterildiğini fark edebilir ve isterseniz işinizi bu alanda geliştirebilirsiniz. İpucu: Tüm AdWords ölçümlerinde olduğu gibi, coğrafi performans bilgileri Dönüşüm İzleme verileriyle birleştirildiğinde daha fazla değer kazanır.

Demografik Performans Raporu, hedeflediğiniz kullanıcı kategorileri ile reklamlarınıza verilen tepki arasındaki bağlantıları ortaya çıkarır. Demografik yaş ve cinsiyet verilerinin, yalnızca MySpace.com ve Friendster.com gibi, Google içerik ağına katılan sosyal ağ sitelerinin gösterimleri ve tıklamaları için mevcut olduğunu unutmayın. Dolayısıyla, bu rapor, yalnızca reklamınız İçerik Ağı'ndaki bu tür sitelerde yayınlanıyorsa kullanılabilir.Bu rapor, müşterilerinizin demografik bileşimiyle ilgili değerli bilgiler sağlayabilir.

İpucu: Bu raporları, yüksek değerli demografik segmentler için tekliflerinizi artırmak veya yoğun trafiğe sahip, düşük değerli demografik grupları hariç tutmak amacıyla, demografik teklif verme özelliğimizle birlikte kullanın.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.