Bugünkü yazımızda, AdWords yeni arayüzü ile ilgili en sık sorulan soruları cevaplayacağız.

Anahtar kelimelerimi nasıl silerim?

Bir anahtar kelimeyi silmek için, anahtar kelimenin yanındaki kutucuğu işaretleyin ve arından 'Durumu değiştir' menüsünü tıklayın. Bu menüde silme seçeneğini göreceksiniz.

Reklamım incelenmeyi bekliyor. Bunun anlamı nedir?

Reklamınızın durumu 'İncelenmeyi Bekliyor' ise, reklamlarınız Google arama sayfalarında yayınlanabilir ancak, biz reklamınızı inceleyip onaylayana kadar, reklamlarınız arama ortaklarımızda veya İçerik Ağı yerleşimlerinde yayınlanmayacaktır.

Yeni bir reklam gönderdiğinizde veya mevcut reklamlarınızda değişiklik yaptığınızda, bu reklamlarınız otomatik olarak incelenme sırasına gönderilir. Reklamlarınız Google Reklam Politikalarına göre incelenmektedir. Bazı reklamların incelenmeden Google'da yayınlanmayacağını bilmenizi isteriz.

Önceki arayüzde, reklamlar aynı şekilde inceleniyor ve onaylanıyordu ama bu bilgiler hesap içerisinde görünmüyordu. Yeni arayüzde, reklamlarınızın onay durumunu anında görebilirsiniz. Ayrıca, reklamlarınızın neden onaylanmadığına dair bilgileri hesabınızda görebilir ve reklamlarınızda gerekli değişiklikleri yaparak, yeniden onaylanma sırasına gönderebilirsiniz.

E-tablo düzenleme özelliğini nerede bulabilirim?
E-tablo düzenleme özelliği yalnızca 'Reklam Grubu' düzeyinde kullanabilir. E-tablo özelliğini kullanmak için, herhangi bir reklam grubunun 'Anahtar kelimeler' sekmesine gidin, ardından 'Diğer işlemler' menüsünün altında 'E-tablo düzenleme' seçeneğini işaretleyin.

E-tablo düzenlemesi ile hesabınız içerisindeki reklam kampanyanıza ait tüm teklifleri ve anahtar kelimeleri bir e-tablo halinde görebilirsiniz. Bu e-tabloları müşterileriniz ile paylaşabilir veya hesabınızda yaptığınız değişiklikleri kaydedebilirsiniz.

'Tıklama başına 1 dönüşüm' ile 'Tıklama başına birden çok dönüşüm' arasındaki fark nedir?

Önceki arayüzde dönüşümler adı ve 'Dönüşümler' terimi, yeni arayüzde 'Tıklama başına 1 dönüşüm' olarak değiştirilmiştir. Bu ölçüm, reklamlarınızın aldığı ve dönüşümlere yol açan benzersiz tıklamaları sayar. Örneğin, Ali sitesinde meydana gelen satışları/dönüşümleri takip ediyor. Ali'nin sitesinde bir reklam tıklaması, 1 işleme yol açtı ve sonuç olarak, 1 satış gerçekleşti. AdWords sistemi, Ali'ye 1 dönüşüm gösterir. Kısacası, 'Tıklama başına bir tek dönüşüm' sayılır.

Öte yandan, 'Tıklama başına birden çok dönüşümde' reklamınız bir tıklama aldıktan sonra gerçekleşen her bir dönüşüm sayılır. Örneğin, Mehmet'in reklamı tıklandıktan sonra, sitesinde 3 farklı işlem sonrası 1 satış gerçekleşiyor. AdWords sistemi, Mehmet'e 3 dönüşüm gösterir. Dolayısı ile reklamın aldığı ilk tıklamanın ardından 3 farklı işlem gerçekleştiği için tıklama başına 3 adet dönüşüm sayılır.

Tıklama başına 1 dönüşüm ve Tıklama başına birden çok dönüşüm hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

Anahtar kelimelerin Hedef URL'lerini nasıl görüntülerim?

Anahtar kelimelerinizin hedef URL'lerini görüntülemek için 'Filtreleme ve Görünüm' seçeneğini tıklayın ve 'Sütunları Özelleştir' seçeneğini seçin. Sütunlarınızı 'Hedef URL'lerinizi görüntülemek için özelleştirin. Sütunları Özelleştir yazımızdan bu işlemleri nasıl gerçekleştireceğinizi hemen öğrenebilirsiniz.

Reklamın yayınlanacağı zamanı planlama, sıklık sınırı, reklam rotasyonları vb. ayarları nerede bulunur?

'Kampanya Ayarları' sekmesinde, 'Gelişmiş' etiketini taşıyan birkaç bölüm bulunur. Örneğin, seçtiğiniz teklif türünü ve bütçenin altında konum tercihleri ve yayınlanma yöntemi için Gelişmiş Ayarlar bölümünü kullanmalısınız. Sayfanın en alt kısmında, reklam yayını zamana planlaması, reklam rotasyonu ayarları ve sıklık sınırı gibi ek Gelişmiş ayarlar yer alır. Kampanyanıza ilişkin temel bilgileri kolayca gözden geçirebilmeniz ve daha gelişmiş yapılandırma özelliklerini inceleme seçeneğine sahip olmanız için ayarlar sayfasını bu şekilde düzenledik.

AdWords yeni arayüzü hakkında daha fazla bilgi almak için burayı tıklayınız.