Google AdWords'ten harika bir yenilik daha! Reklamverenlerimizden gelen yoğun istek üzerine, 'Teklif Simülasyon Aracını' geliştirdik.

Bu araç, yeni AdWords arayüzünün bir özelliğidir. Teklif Simülasyon Aracı sayesinde, anahtar kelime teklifinizin reklam sonuçlarınız üzerindeki potansiyel etkisini gösterebilirsiniz. Teklif simülasyon aracı geleceği öngöremez, ancak anahtar kelimelerinizde farklı teklifler vermiş olsaydınız, neler olabileceği hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlar.

Daha önce, reklamverenlerimiz farklı bir TBM teklif verdiklerinde, reklamlarının ne kadar gösterim ve tıklama elde edeceğini veya daha fazla tıklama almak için ne kadar teklif vermek gerektiğini merak etmekteydiler. Reklamverenlerimiz en doğru teklifi bulmak için 'deneme yanılma' yöntemini kullanmaktaydılar. Bugün 'Teklif Simülasyon Aracını' reklamverenlerimizin hizmetine sunduğumuzu bildirmekten memnuniyet duyuyoruz.

Teklif Simülasyon Aracı Nasıl Çalışır?

Teklif simülasyon aracı, hesabınızdaki son yedi günün verilerini kullanarak, anahtar kelimenizde farklı bir teklif (maksimum TBM) seçmeniz durumunda, olacakları tahminsel olarak görmenizi sağlar. Teklif Simülasyon Aracı, anahtar kelimenizde farklı bir maksimum TBM teklifi seçtiğiniz zaman, reklamınızın görüntüleneceği yaklaşık gösterim sayısını, reklamınızın bu gösterimlerden yaklaşık kaç tıklama elde edeceğini ve söz konusu tıklamaların size yaklaşık ne kadara mal olacağını hesaplar. Bu özellik, AdWords açık artırma sisteminin daha şeffaf olmasını, reklamverenlerimiz daha bilinçli anahtar kelime teklifi vermelerini ve reklamverenlerimizin reklamcılık hedeflerine kolayca ulaşmalarını sağlar.

Teklif Simülasyon Aracı Verileri

Bu araçtan elde edeceğiniz simülasyon verileri, tıklama hacmi ve maliyetler arasında bir denge bulmanıza yardımcı olarak, aşağıdaki soruları daha büyük bir güvenle yanıtlamanızı sağlar:
  • Harcamamı hangi anahtar kelimelere yönlendirmeliyim?
  • Tekliflerimi arttırırsam, ne kadar gösterim ve trafik elde ederim?
  • Maliyetlerimi çok fazla yükseltmeden siteme gelen trafiği nasıl artırabilirim?
Geçmişteki performansın gelecekteki sonuçları garantilemediğini unutmamanız gerekir. Buna ek olarak, bir anahtar kelimeden simülasyon tahminleri alabilmeniz için, anahtar kelimenizin simülasyon yapmaya yetecek düzeyde trafik elde etmesi gerekmektedir. Bu simülasyonlar, şu anda yalnızca Google.com ve Google arama ağı için yapılmaktadır.

Teklif Simülasyon Aracına Nasıl Ulaşırım?

Bu araç, yeni AdWords arayüzünün bir özelliğidir. Teklif simülasyon aracı verilerini görmek için, AdWords hesabınızdaki "Anahtar Kelimeler" sekmesine gidin.


(resmi büyütmek için tıklayın)

Ardından, verilerini görmek istediğiniz anahtar kelime teklifinin yanındaki maksimum TBM sütununda bulunan teklif simülasyon aracı simgesini tıklayın.

(resmi büyütmek için tıklayın)

Yukarıda da görüleceği gibi, 'Search email' anahtar kelimesine $0.8 maksimum TBM teklifi ile tahmini 698 gösterim, 94 tıklama ve 26,20 maliyet gösterilmektedir. Bu veriler sadece tahminidir. Ancak, reklamverenlerimize kampanyalarını ve bütçelerini yönetirken, büyük kolaylık olacağından eminiz.

Teklif Simülasyon Aracı hakkında daha fazla bilgi için lütfen burayı tıklayınız.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.