Google AdWords Reklam Yayını Zaman Planlamasını kullanarak, reklamlarınızın haftanın belirli günlerinde, günün belirli saatlerinde yayınlanmasını sağlayabilirisiniz. Reklamlarınızı yalnızca işletmenize en yararlı olacak saatlerde görüntülemek için ne yapabilirsiniz?

Genelde 24 saat AdWords reklamları yayınlamak, çoğu işletmenin ihtiyaçlarını karşılar. Ancak, bazı işletmeler müşterilerin günün 24 saati boyunca yararlanabilecekleri bir ürün veya hizmeti sunmadıkları için, sadece çalışma saatleri içerisinde veya en fazla sipariş aldıkları saatlerde reklamlarının yayınlanmasını tercih etmektedir. Gece saatlerinde ertesi gün için daha fazla sipariş almak istiyorsanız veya markanızı tanıtmak isterseniz, reklamlarınızın gece saatlerinde yayınlanması için ayarlayabilirsiniz.

Reklamları her gece duraklatıp, sabah tekrar devam ettirmek pek pratik bir yöntem olmadığı için 'Reklam Yayını Zaman Planlama Aracını' kullanmanızı öneririz. Reklamlarınızın yayınlanmasını istediğiniz zaman dilimini, 15 dakikadan, günde 24 saate veya haftanın 7 gününe, işletmenizin gereksinimlerine bağlı olarak seçebilirsiniz.

Reklam Yayını Zaman Planlaması Aracı nasıl çalıştırılır?

Bu aracı kullanmak için, "Kampanya" > "Ayarlar" > "Gelişmiş ayarlar" > "Reklam yayını zaman planlaması" > "düzenle"ye gidin. Reklamlarınızın yayınlanmasını istediğiniz saatleri belirleyin. Reklamlarınızın yayınlanacağı zamanı planlamak için, istediğiniz günün yanındaki "Zaman aralığı" sütununu tıklayın. Reklamların gösterileceği zaman aralığını seçebileceğiniz küçük bir giriş kutusu açılır. İki veya daha fazla zaman aralığı girmek isterseniz "başka bir zaman aralığı ekle"yi tıklayın. İstediğiniz ayarları yaptıktan sonra "kaydet"i tıklayın. Reklamlarınız seçmiş olduğunuz zaman aralığında yayınlanmaya başlayacaktır.

Reklam Yayını Zaman Planlaması Aracı'nı kimler kullanmalıdır?

İşletmeniz sadece günün belirli saatlerinde veya haftanın belirli günlerinde hizmet sunuyorsa veya müşterileriniz firmanızı günün belirli saatlerinde ve haftanın belirli günlerinde İnternet üzerinde arıyorsa, bu aracı kullanabilirsiniz. Google içerisinde yaptığımız bir araştırmada, bu aracı özellikle B2B müşterilerinin kullandığını tespit ettik.

Bu aracı kullanan işletmeler, diğer işletmelerin arama olasılığının en yüksek olduğu zamanlarda, örneğin çalışma saatleri içerisinde, reklamlarını en fazla göstermiş olurlar. Sizde reklamlarınızı en fazla geri dönüşü elde ettiğiniz zamana ayarlamak için Reklam Yayını Zaman Planlama Aracını kullanın.

Unutmamanız gereken önemli noktalar

Reklam Yayını Zaman Planlaması aracını kullanırken, dikkat etmeniz gereken önemli bir kaç nokta bulunmaktadır.

1. AdWords hesabınızın saat dilimini kontrol edin. Hesabınızın zaman diliminin Türkiye olmasına özen gösteriniz. Hesabınızın zaman dilimi Türkiye değilse, lütfen AdWords Destek Ekibimiz ile irtibata geçiniz.

2. Farklı saat dilimlerinde yayınladığınız birkaç reklam kampanyası varsa, saat dilimleri arasındaki farkı doğru hesapladığınızdan emin olun.

Örnek: AdWords hesabınızın saat dilimi Türkiye'ye ayarlanmışsa ve reklamlarınızın İngiltere'de öğleden sonra 1-3 saatleri arasında yayınlanmasını istiyorsanız, iki ülke arasındaki saat farkını hesaplamalısınız. Türkiye'nin saati İngiltere'nin saatinin 2 saat ilerisindedir (GMT +2.00). Bu durumda, reklamlarınızın İngiltere'de 1-3 saatlerinde yayınlanması için, Türkiye saat dilimi ayarlanmış olan AdWords hesabınızda, reklam yayını zaman planlamanızı Türkiye saati ile öğleden sonra 3-5 olarak ayarlamalısınız ki, reklamlarınız İngiltere saati ile 1-3 arasında yayınlansın.

3. Müşterilerin ürün veya hizmetinizi ne zaman aradıklarından emin değilseniz, bir kampanya performansı raporu oluşturabilir ve performansı günün saatine göre göstermeyi seçebilirsiniz. Böylece, reklamlarınıza olan ilginin en yoğun olduğu saatler konusunda sağlam bir göstergeniz olur.

Gelişmiş Zaman Planlama seçeneği: teklifleri düzenle

Çok kullanışlı başka bir özellik de, maksimum TBM'nizi günün belli saatlerinde yükseltmenizi veya düşürmenizi sağlayan teklif düzenleme modu'dur. Reklamlarınızın öğlen 12'den öğleden sonra 2'ye ve öğleden sonra 6'dan 8'e kadar olan zaman aralıklarında en iyi performansı gösterdiğini beliyorsanız, reklamlarınızın reklam açık artırmasında iyi sonuçlar elde etmesi ve daha iyi bir reklam sıralamasına ulaşması için, bu saatlerde maksimum TBM'nizi, standart maksimum TBM teklifinin %120'sine yükseltebilirsiniz.

Benzer şekilde, işletmeniz açısından daha az öneme sahip zaman aralıklarında maksimum TBM'yi, örneğin standart maksimum TBM teklifinin %80'ine düşürme olanağınız da vardır. Reklam yayını zaman planlaması aracında maksimum TBM'yi yükselttiğinizde veya düşürdüğünüzde, bunun günlük bütçenizi etkilemeyeceğini, günlük bütçenin aynı kalacağını lütfen unutmayın.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.