Bugünkü yazımızda, Google'in Chief Ekonomist'i olan Prof. Dr. Hal Varian'a ait bir yazıyı yayınlayacağız. Hal Varian, Google AdWords'ün reklam konumları ve reklam dönüşüm oranları hakkındaki bir araştırma gerçekleştirmiş ve bu araştırma sonucunda, reklam konumlarının reklam dönüşüm oranlarına çok fazla bir etkisi olmadığını tespit etmiştir. Yazımızda Hal Varian'ın araştırmasından alınan önemli bilgiler ile reklam performansınızı arttırabilirsiniz.

Reklamverenlerimizin en merak ettikleri konulardan biri, reklam dönüşüm oranlarının reklam konumuna göre nasıl değiştiğidir. Daha yüksek konumların daha fazla tıklama alma olasılığı ve bunun sonucunda toplamda daha fazla dönüşüm sağlaması ihtimalinin daha yüksek olduğunu herkes bilir. Ancak,burada cevap aranan soru, dönüşüm oranının (dönüşüm/tıklamalar) konuma göre nasıl değiştiğidir.

Bu, birkaç nedenden dolayı tuzaklı bir sorudur. Google, reklamları teklif çarpı reklam kalitesine göre sıraladığından, daha yüksek konumlardaki reklamlar daha kaliteli olma eğilim, gösterir ve daha kaliteli reklamlar da daha yüksek dönüşüm oranları saplama eğilimindedir. Bu yüzden, reklam kalitesinin etkisine bağlı olarak, açık arttırma konumuyla dönüşüm oranları arasında bir bağlantı görebilirsiniz. Ancak, asıl soru, dönüşüm oranının aynı reklamın farklı konumlarda gösterilmesine bağlı olarak nasıl değişeceğidir.

Bir başka zorluk, Google tarafından bildirilen ortalama konum değerinin, katıldığınız tüm açık arttırmalardaki genel ortalamanın alınmasıdır. Teklifinizi yükselttiğinizde, sayfadaki ortalama konumuzun daha düşük bir sıraya gerilediğini de görebilirsiniz! Bunun nedeni, teklifinizi yükselttiğinizde, reklamınızın yeni bir açık arttırma seviyesinde görünmesi ve bu yeni açık arttırmalarda alt sıralarada yer alma eğiliminde olmasıdır. Bunun etkisi, genel ortalama konumunuzu aşağıya çekecek kadar büyük olabilir. Ortalama konum ile iligili daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Reklam konumları hakkında daha fazla bilgi almak için burayı tıklayın.

Bu etkileri hesaba katmak için istatistiksel bir model kullandık ve ortalama olarak, dönüşüm oranlarının aynı reklamın konumuna göre çok az değişiklik gösterdiğini saptadık. Örneğin, 11 reklamın gösterildiği sayfalarda dönüşüm oranı %5'ten az değişmiştir. Diğer bir deyişle, en iyi konumda olan reklam %1 dönüşüm oranı sağlamakta, en kötü konumda olan reklam ortalama olarak %0.95 düzeyinde bir dönüşüm oranı sağlamaktadır. Her iki konumda da çok iyi reklam dönüşümü elde edilmektedir.

Arama sonuçlarının yukarısındaki reklamların dönüşüm oranı, sağ tarafdaki konumların \pm 2%'si civarındadır. Kısacası, dönüşüm oranları, reklam konumuna göre çok fazla değişmemektedir.


Hal Varian, Google Chief Economist tarafından yazılmış, Esra Öğücü Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.