Bu günkü yazımızda, AdWords araçlarının en önemlilerinden biri olan Anahtar Kelime Aracı ile nasıl harikalar yaratacağınızı açıklayacağız. AdWords ile başarıya ulaşmak için Anahtar Kelime Aracının nasıl kullanıldığını mutlaka bilmeniz gerekir.

Anahtar Kelime Aracı nedir?

Anahtar Kelime Aracı, reklam kampanyanızda kullanabileceğiniz bütün alakalı anahtar kelimeleri tek bir noktada bulabileceğiniz süper kullanışlı bir araçtır. Anahtar Kelime Aracı'nda gördüğünüz sonuçlar, Google kullanıcılarının en çok kullandıkları arama terimleri ile alakalı anahtar kelimeleri içerir. Bu arama terimleri dönemsel olarak farklılıklar gösterebilir. Bu nedenle, reklam kampanyanızdan maksimum performans elde etmek için anahtar kelime listenizi düzenli olarak optimize etmenizi öneririz.

Anahtar Kelime Aracı'nın Avantajı Nedir?

Anahtar Kelime aracı, reklamcılık hedeflerinizi gerçekleştirmek, reklamlarınızdan maksimum performansı elde etmek için en iyi, en kaliteli ve en alakalı anahtar kelimeleri seçmenize yardımcı olur. Hesabınızda kullanabileceğiniz daha fazla anahtar kelime fikirleri mi arıyorsunuz? Bu aracı kullanarak, reklamlarınızda kullanabileceğiniz, yeni, potansiyeli yüksek, daha hesaplı, daha alakalı, daha fazla trafik getiren anahtar kelimeleri tespit edebilir ve hesabınıza bu anahtar kelimeleri anında ekleyebilirsiniz. Örneğin, yüksek trafik getiren ancak reklamverenler tarafında henüz keşfedilmemiş anahtar kelimeleri bulabilir, reklam kampanyanıza ekleyerek avantajlardan faydalanabilirsiniz.

Anahtar Kelime Aracı'nı nasıl kullanırım?


Bu aracı kullanmak çok kolaydır. Anahtar Kelime Aracı'na hesabınızdan erişebilirsiniz. Anahtar Kelime Aracın'da arama yapmadan önce, aracın ülke ve dil ayarlarını 'Türkiye ve Türkçe' olarak değiştirmeyi unutmayın. Daha sonra, Anahtar Kelime Aracında iki türlü arama yapabilirsiniz: 1. web sitenizin URL adresini kullanarak veya 2. ürünleriniz ile doğrudan alakalı anahtar kelimeleri kullanarak.

Anahtar kelime aracındaki sonuçları istediğiniz gibi yeniden organize edebilirsiniz. "Görüntülenecek sütunları seç" menüsünden, görmek istediğiniz istatistikleri yeniden seçebilirsiniz. Ayrıca, sütunları istediğiniz gibi çoktan aza organize etmek için, sütun başlığına tıklamanız yeterlidir. Ayrıntılı kullanım talimatları için burayı tıklayın.

Örnek:

Anahtar Kelime Aracı'nı nasıl kullanacağınızı açıklamak için aşağıda bir örnek verilmiştir. Örneğinimizde, bir bisiklet mağazasının, her türlü gezi bisikleti satmakta olduğunu, ancak bisiklet aksesuarını satmamakta olduğun varsayalım. Bu durumda Anahtar Kelime Aracı kullanılarak, nasıl bir reklam kampanyası oluşturulacağını açıklayacağız.

1. Adım: Yeni bir kampanya için anahtar kelimeler bulma

Kampanyasını oluştururken bisiklet satıcısının yapacağı ilk şey, reklamını tetikleyecek alakalı anahtar kelimeler bulmaktır. "seyahat" veya "açık hava" gibi sorgular için reklam görüntülemek anlamsızdır, çünkü bu sorguların bisikletlerle alakalı olması ihtimali çok düşüktür. Satıcı bunun yerine, reklamlarını direkt olarak 'gezi bisikleti' aramakta olan kişilere göstermeye odaklanmalıdır.

Bisiklet satıcısı kendine şu soruyu sormalıdır: 'Gezi bisikletleriyle ilgilenen biri hangi terimleri arar?' Kendinizi müşterilerinizin yerine koymak her zaman akıllıca bir davranıştır. Bisiklet satıcısının aklına "gezi bisikleti" sorgusu gelir ve bunu anahtar kelime aracına girer.

Birçok kullanıcının "gezi bisikleti" veya "gezi bisikletleri" terimlerini aradığını hemen görür.

Bisiklet satıcısı, sattığı bisikletlerin ticari marka adlarını kullanmak için izin almaya karar verir. Gerekli izinleri aldıktan sonra, aşağıdaki anahtar kelime listesini oluşturur ve Anahtar Kelime Aracı'ndaki "Ekle" bağlantılarını kullanarak bu anahtar kelimeleri anında reklam kampanyasına ekler:

gezi bisikleti
gezi bisikletleri
gezi için bisiklet
uzun yol bisikleti
gezi bisikleti satışı
satılık gezi bisikleti
uzun yol bisikletleri
bisiklet gezi bisikleti
bayan gezi bisikleti
erkek gezi bisikleti
hızlı gezi bisikleti
spor gezi bisikleti
gezi bisikleti satın al
klasik gezi bisikleti
keşif gezi bisikleti

"Dikkate alınacak diğer anahtar kelimeler" bölümünde de değerlendirebileceği birkaç alakalı anahtar kelime olduğunu görür (tur bisikleti, tur bisikletleri, yol bisikleti, yol bisikletleri) ve bunları da anahtar kelime listesine ekler. Bisiklet satıcısı anahtar kelime listesini başarı ile oluşturdu.

2. Adım: Tıklama Oranını (TO) Optimize Etme

Bisiklet satıcısı, yeni AdWords kampanyasını oluşturduktan bir süre sonra, anahtar kelimelerin tıklama oranlarının (TO) birbirinden çok farklı olduğunu görür. 'Gezi bisikleti satın al' veya 'bayan gezi bisikleti' gibi anahtar kelimelerin TO'su %1'den yüksek olduğunu, ancak en önemli anahtar kelimeleri olan 'gezi bisikleti' veya 'gezi bisikletleri' anahtar kelimelerinin %1'den düşük bir TO'ya sahip olduğunu fark eder.

Bunun nedeni, 'gezi bisikleti satın al' veya 'bayan gezi bisikleti' anahtar kelimelerinin çok daha alakalı, belirgin ve satışa yönelik olmasıdır. Bu anahtar kelimeler ile arama yapan kullanıcılar, bu ürünleri satın almak ile yakından ilgilenmektedir. Bu nedenle, bu anahtar kelimelerin TO'su daha yüksektir.

Diğer taraftan, 'gezi bisikleti' anahtar kelimesi, "gezi bisikleti incelemeleri", "kullanılmış gezi bisikleti" veya "gezi bisikleti ipuçları" gibi alakasız sorgularda da reklamları tetiklemektedir. Bu nedenle, 'gezi bisikleti' anahtar kelimesinin TO'su daha düşüktür.

Bisiklet satıcısı bunu fark ettiğinde, negatif anahtar kelimeler kullanarak alakasız arama sorgularını hariç tutmaya karar verir. Hangi negatif anahtar kelimeleri kullanması gerektiğini bulmak için yine Anahtar Kelime Aracı'ndan yararlanır. Bu defa yapacağı şey, alakasız sorguları tespit etmek ve Anahtar Kelime Aracı'ndaki anahtar kelime listesinin sağ üst köşesindeki açılır menüden "Negatif" eşleme türünü seçerek bu sorguları negatif anahtar kelime olarak eklemektir. Negatif anahtar kelimeler için reklamlar yayınlanmaz.

Kampanyasına aşağıdaki negatif anahtar kelimeleri ekler:

-inceleme
-incelemeler
-kullanılmış
-ikinci el
-forum
-ipucu
-ipuçları
-rehber
-rehberler
-bmw
-honda

Bisiklet satıcısı anahtar kelime listesine TO'su düşük olan anahtar kelimeler için negatif anahtar kelimeler ekleyerek, reklamlarının gereksiz arama sorgularında yayınlanmasının önüne geçti ve reklam masraflarından tasarruf etmeyi başardı.

3. Adım: Daha fazla anahtar kelime bulma


Bisiklet satıcısı AdWords kampanyasını oluşturup optimize ettikten sonra, aldığı siparişlerin sayısı belirgin şekilde artar. Satıcı bu durumdan memnundur ve daha da fazla müşteri çekmek için kampanyalarını genişletmek istemektedir. Anahtar kelime eklemek için "Dikkate alınacak diğer anahtar kelimeler" bölümünü zaten kullanmıştır. Ancak Anahtar Kelime Aracı'nda, daha fazla anahtar kelime bulmasına yardımcı olacak başka bir bölüm vardır: "Web sitesi içeriği" bölümü.

Anahtar Kelime Aracı, web sitesindeki içeriği tarar ve konuya göre kategorize edilmiş anahtar kelimeleri anında önerir. AdWords kampanyanızda bu anahtar kelimeleri kullanmanın anlamlı olup olmadığına siz karar verirsiniz.

Bisiklet satıcısı, Anahtar Kelime Aracı'nda 'dağ bisikletleri' ile alakalı anahtar kelimeler bulur. Mağazasında sattığı bisikletlerden bazıları da, hem gezi hem de dağ bisikleti özelliklerine sahiptir. Bisiklet satıcısı, bu bisiklet türü için, alakalı anahtar kelimeler ve bunlara uygun reklam metinleriyle yeni bir reklam grubu oluşturarak, reklam kampanyasını başarı ile genişletir. Bisiklet satıcısı, Anahtar Kelime Aracı'nı kullanarak hesabında harikalar yarattı. AdWords hesabınızda da harikalar yaratmak için Anahtar Kelime Aracını kullanmaya başlamanızı öneririz.

Anahtar Kelime Aracı'nı kullanmayla ilgili daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.


Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.