Yeni AdWords arayüzünde, teklifler, bütçeler ve Kalite Puanı gibi eski AdWords arayüzde bulabileceğiniz özellikler değişmedi. Yine de, bazen kendinize "Bu özellikler nerede?" diye sorarken bulabilirsiniz. Aşağıda, önceki AdWords arayüzde bulunan özelliklerin yeni AdWords arayüzünde nerede olduğunu gösteren ipuçlarını bulabilirsiniz.

Kampanyalarda Arama Özelliği

Önceki arayüzde, hesabınızın üst köşesindeki arama kutusunu kullanarak kampanyalarınızda arama yapabiliyordunuz. Yeni arayüzde, bu işlevin yerini 'Filtreler' ve 'Metin filtreleri' aldı. Artık, hesabınızda reklamları veya anahtar kelimeleri bir metin filtresi oluşturarak arayabilirsiniz. Sık kullandığınız aramalar için, filtreyi kaydedebilir ve daha sonra kolayca erişebilirsiniz.

Filtreler yalnızca arama için kullanılmamaktadır. Filtrelerin en değerli verilerinize yoğunlaşmanıza nasıl yardımcı olacağıyla ilgili daha fazla bilgi edinmek üzere önceki blog yazımızı okuyabilirsiniz.

Anahtar Kelime Hedef URL'lerini Toplu Değiştirme

Önceki arayüzde, hedef URL'lerinizi değiştirmek için tek tek reklamlarınızı düzenlemeniz gerekiyordu. Yeni arayüzde, bu düzenlemeyi toplu olarak, tek bir işlemde yapabilirsiniz.

Hedef URL'lerinizi düzenlemek için, düzenlemek istediğiniz anahtar kelimelerin yanındaki onay kutularını işaretleyip, tablonun üst kısmındaki "Düzenle" düğmesini tıklayarak, toplu Hedef URL düzenlemesi yapabilirsiniz. Düzenle'yi tıkladıktan sonra, AdWords hedef URL dahil tüm anahtar kelime alanlarını, sizin düzenlemeniz için açar. İstediğiniz düzenlemeleri yaptıktan sonra, 'kaydet' tıklayarak işleminizi tamamlayabilirsiniz.

Hedef URL'lerinizi her zaman Anahtar Kelimeler sekmenizde görmek için, sütunları buna uygun şekilde özelleştirebilirsiniz. Sütunları özelleştirerek, Kalite Puanı gibi, görüntülemek ve tabloya eklemek isteyebileceğiniz diğer ölçümleri de bulabilirsiniz.

Negatif Anahtar Kelimeler Nerede?

Önceki arayüzde, negatif anahtar kelimeleri önlerine eksi (-) işareti koyarak oluşturuyordunuz. Örneğin, reklamınızın, 'ücretsiz' kelimesini içeren aramalarda görünmesini istemiyorsanız, '-ücretsiz' kelimesini ekliyordunuz. Negatif anahtar kelimeler, genel anahtar kelime listenizde normal anahtar kelimelerle birlikte görünüyordu.

Yeni arayüzde, negatif anahtar kelimelerin kendilerine ait bir yeri bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler sekmesinde normal anahtar kelimelerinizin altında, negatif anahtar kelimeler için ayrı bir bölüm hazırlanmıştır. Kampanya ve reklam grubu düzeyinde negatif anahtar kelimelerinizi yan yana da görüntüleyebilirsiniz.

Google Analytics ve Web Sitesi Optimize Edici nerede?

Önceki arayüzde, Analytics aracına ulaşmak için 'Analytics' sekmesi bulunmaktaydı. Yeni Arayüzde, bu sekmeyi kaldırdık. Google Analytics veya Web Sitesi Optimize Edici gibi raporlama araçlarını arıyorsanız, bu araçların hepsini, 'Raporlar' sekmesinde bulabilirsiniz.

Başka Sorularınız mı Var?

Sık yapılan işlemleri yeni arayüzde nasıl yerine getireceğinizle ilgili yan yana karşılaştırmalar görmek istiyorsanız, Yeni Arayüz web sitesinde 'Değişiklikler' sayfasına bakabilirsiniz.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.