Bugün, markanızı tanımak için AdWords'ü nasıl kullanacağınızı ve AdWords reklam kampanyanızı nasıl optimize edeceğinizi ele alacağız.

Marka tanıtımı nedir?

Marka tanıtımı, genellikle belirli bir markanın, pazarda ayırt edilmesini, tanınmasını sağlamak, tüketicinin güven ve sadakatini kazanmak amacıyla ürün ve hizmetlerin tanıtılması ve geliştirilmesi anlamına gelir. Sonuç olarak, marka tanıtımı şirketin ürün ve hizmetlerinin değerini arttırır. Şirket ve marka adları genellikle bir ürün yelpazesini temsil eder ve şirketler markaları ile ilişkilendirilmiştir. Markanızı Google AdWords kullanarak, internet üzerinde tanıtabilirsiniz.

Marka Tanıtım Stratejileri


Google Arama Ağında yayınlanması için bir reklam kampanya oluşturduğunuzda, genellikle ürün ve hizmetiniz ile alakalı bir anahtar kelime listesi hazırlarsınız. Kullanıcılar bu kelimeleri ile arama yaptıkları zaman, ürün ve hizmetlerinizi satın alacakları web sitenize yönlendirilirler. Bu tür reklam kampanyaları satışları arttırmaya yöneliktir. Markanızı tanıtmak için farklı bir strateji izlemenizi tavsiye ederiz.

Öncelikle, marka tanıtımı için belirli bir mesajı hedef kitlenize yaymaya odaklanmalısınız. Marka tanıtım kampanyanız için, anahtar kelime listenizi sadece ürün ve hizmetlerinize odaklı değil, ürün ve hizmetlerinizin arzu edilen imaj, tema veya kavramlar çerçevesinde tanıtmaya özen gösterin. Reklamlarınız tıklandıktan sonra kullanıcıları, markanız hakkında daha fazla bilgi edinebilecekleri ve genellikle bu amaç için özel olarak tasarlanmış ayrı bir mikro siteye veya marka tanıtım web sitesine yönlendirin. Bu sayede, markanızı tanıtmış ve marka bilinirliğinizi arttırmış olursunuz.

Google AdWords İnternet reklamcılığı kullanarak iyi tasarlanmış bir marka tanıtım kampanyasının yararları aşağıda belirtilmiştir:
  1. Geniş erişim: İnternet üzerinden yapılan marka tanıtım reklam kampanyaları marka mesajını geniş kitlelere ulaştırır ve markanız daha çok dikkat çeker.
  2. Hassas hedefleme: Google İçerik Ağını kullanarak, marka mesajını istediğiniz hedef müşteri kitlesine ulaştırabilir ve markanızı hedef kitlenize tanıtabilirsiniz.
  3. Farklı reklam biçimleri: Google AdWords ile marka mesajınızı kullanıcılara farklı şekillerde (resim, video, metin...vb) sunabilirsiniz.
  4. Diğer marka tanıtım kampanyaları ile uyumlu: İnternet üzerinde yapılan marka tanıtım reklam kampanyaları ile TV reklamları, yazılı broşürler ve diğer kanallar yoluyla yaptığınız marka tanıtım reklamlarınız paraleldir. TV reklamlarınızı gören kullanıcılar, internet üzerinde markanızı aradıkları zaman markanıza ait internet sitenizi bulmaları, markanıza olan güveni arttırır.
  5. Kolay uygulama: Google AdWords ile kolayca marka tanıtım reklam kampanyası oluşturabilirsiniz. AdWords'ün temel işlevi değişmez. Tek yapmanız gereken, marka mesajınızı öne çıkaran bir kampanya ve web sitesi hazırlamaktır.
  6. Sonuçları anında izleme: Google AdWords ile marka tanıtım kampanya sonuçlarını kolayca raporlar ve hesap istatistikleri ile izleyebilirsiniz.

Örnek:

Enerji sektörüne hizmet veren bir firmanın, markasının çevreye ve küresel ısınmaya karşı duyarlı olduğu mesajını vermek için yeni bir marka tanıtım reklam kampanyası başlattığını varsayalım. Firma yeni marka tanıtım mesajı için, özel bir internet sayfası hazırladığını ve internet sitesine trafik çekmek için İnternet reklamcılığını kullandığını varsayalım.

Marka tanıtım mesajı: 'çevreye ve küresel ısınmaya karşı duyarlı'

Marka tanıtım araçları: İnternet sitesi ve İnternet reklamcılığı

Marka tanıtım reklam kampanyasındaki anahtar kelimeler:
çevreye duyarlı enerji
yeşil enerji
yenilenebilir enerji
rüzgar enerjisi

Marka tanıtım reklamlarınızın yönlendirildiği sayfalar:

Çevreye duyarlı enerji ve biz
Yenilenebilir enerji hizmetimiz
Rüzgar enerjisi ile doğa dostuyuz

Marka tanıtım reklam metni:
Çevreye Duyarlı Enerji
Gezegenimizin durumu sizi endişelendiriyor mu?
Yenilenebilir enerji ile doğayı koruyun!
www.google.com

Yukarıda da görüldüğü üzere, reklam kampanyası tek bir marka mesajına odaklanmıştır. Marka mesajınızı güçlendirmek için sponsorluklar, önemli etkinlikler, ünlü kişilerin verdiği destekler, kurumsal hayırseverlik veya daha belirgin marka tanıtım simgeleri çevresinde güçlü bir marka tanıtım stratejisi uygulayabilirsiniz.

Tahmin edebileceğiniz gibi, bu tür bir marka tanıtım stratejileri, tanınan bir markaya sahip olduğunuz veya tanınan bir marka haline gelmek istediğiniz durumlar için çok uygundur. Marka tanıtım stratejinizi, marka mesajınızı, web sitenizde ulaşmak istediğiniz asıl hedefi her zaman aklınızda bulundurun ve temel faktörlere bağlı kalın.