Bugün, sitenize gelen trafiği artırmak için nasıl AdWords kampanyanızı nasıl optimize edeceğinizi ele alacağız. Sitenize daha fazla trafik çekmenin yararları arasında, dönüşüm potansiyelini artırma (satış, potansiyel satış, kaydolma vb.) ve işletmenizin ve ürünlerinizin/hizmetlerinizin tanınmasını sağlama yer alır. Peki, sitenize daha çok trafik çekmek için ne yapabilirsiniz?

1. Anahtar Kelimeler

Yeni alakalı anahtar kelime varyasyonları bulun. Web sitenize daha çok trafik çekmek istediğinizde, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi açıklayan genel, ancak alakalı anahtar kelimeler kullanın. Reklamlarınızın amacına daha etkili şekilde ulaşmasını sağlamak için, anahtar kelime varyasyonlarınızın tekil ve çoğul biçimlerinin yanı sıra, eşanlamlılarını, ürün numaralarını ve konuşma diline özgü terimlerini de ekleyin. Farklı anahtar kelime fırsatlarını tanımlamanıza ve arama hacimleriyle ilgili bir fikir edinmenize yardımcı olması için Anahtar Kelime Aracı'nı kullanın.

2. Reklam Grupları

Sitenize daha fazla trafik çekmek için, yüksek gösterim düzeyine sahip anahtar kelimeleri yeni reklam gruplarında toplayın. Birçok reklamveren, reklam metinlerinin anahtar kelimeleriyle eşleşmesine yeterince önem vermez. Kampanyanızın performansını daha da geliştirmek için, yüksek gösterim sayısına sahip anahtar kelimelerinizi belirleyin ve bu anahtar kelimeleri ayrı ayrı reklam gruplarında toplayın. Daha sonra, yüksek gösterime sahip bu anahtar kelimeleri reklam başlığına veya reklam metninde kullanın. Bu sayede, reklam gösterimleriniz sabit kalmasına rağmen, tıklama hacminiz artar. Sonuç olarak, daha yüksek bir Tıklama Oranına (TO) sahip olursunuz ve daha verimli, yüksek trafik sağlayan bir reklam kampanya yapısı oluşturmuş olursunuz.

3. Anahtar Kelime Çeşitleri

Daha fazla trafik çekmek için, doğru anahtar kelime eşleme seçeneğini kullandığınızdan emin olun. AdWords'te dört adet anahtar kelime eşleşme seçeneği vardır: Geniş Eşleşme, Sıralı Eşleme, Tam Eşleşme ve Negatif Eşleşme.

Trafik arttırmaya yönelik yapılan optimizasyonlarda, anahtar kelime eşleşme seçeneği olarak 'Geniş Eşleşme' kullanılır. Bu eşleşme seçeneği ile reklamınız, geniş bir kitleye ulaşır. Geniş eşleşme seçeneğini seçtiğiniz zaman, reklamlarınız anahtar kelimelerinizle ve söz konusu anahtar kelime veya benzer bir terim yer aldığında da reklamlarınız yayınlanır. Örnek olarak, aşağıda 'Spor Giyim' anahtar kelimesinin geniş eşleşme seçeneği ile yayınlandığı zaman, başka hangi anahtar kelimeler ile yayınlanacağını görebilirsiniz.

Anahtar Kelime: Spor giyim

* Sorguya başka kelimeler eklenmiştir. Örn: Spor bayan giyim, spor erkek giyim
* Sorgudaki terimler anahtar kelimenizdeki sıralamayla yazılmamıştır. Örn: Giyim spor
* Sorgu, anahtar kelimenize benzemektedir. Buna, kelimelerin çoğul halleri ve eşanlamlı kelimeler dahildir. Örn: Spor ayakkabıları, spor çorabı....vb.

Yukarıda verilen örneklerde de görüldüğü gibi Geniş Eşleşme seçeneği ile reklamlarınız ürünleriniz ile yakından alakalı diğer anahtar kelimeler ile yayınlanmasını sağlarsınız. Sonuç olarak, ürünleriniz ile yakından alakalı terimleri arayan kullanıcılara erişmeniz daha da kolaylaşır. Ayrıca, kısa bir süre önce geliştirilen Arama Terimleri Raporunu kullanarak, reklamınızı tetikleyen arama sorgularını tanımlayabilir ve bu anahtar kelimeleri kolayca reklam grubunuza ekleyebilirsiniz.

4. Yer Hedefleme Ayarları

Sitenize gelen trafiği arttırmak için yapabileceğiniz diğer bir uygulama ise reklam kampanyanızın yer hedefleme ayarlarınız değiştirerek, hedef kitlenizi genişletmektir.

Yer hedefleme ayarlarınızı, iş yaptığınız ülkeleri içerecek şekilde ayarlayarak, hedef kitle erişiminizi genişletebilirsiniz. Uluslararası alanda faaliyet gösteriyorsanız, bunu yansıtan yer hedeflemelerini seçin. Ancak, bunu seçtiğinizde, web sitenizinde farklı dil ayarlarının sunulması gerektiğini göz önünde bulundurun. Ayrıca, dil hedefleme ayarlarınızı da, reklamlarınızın gösterildiği ülkelerde konuşulan dilleri seçecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Ancak, reklam metninizin seçtiğiniz dilde olması gerektiğini unutmayın. Google reklam metninizi ve anahtar kelimelerinizi farklı dillere çevirmemektedir.

Örnek: Uluslararası kampanyanızın hedef dili "İngilizce" olacaksa ve yer hedefleme "Tüm Ülkeler" ise, reklamlarınız dünyanın her yerinde dil tercihleri "İngilizce" olarak ayarlanmış kullanıcılara gösterilir.

Ayrıca, Google'ın ortak sitelerinde dolaşan kullanıcıların da, sitenizi ziyaret etmesini sağlamak için Google İçerik Ağı'nı kullanabilirsiniz. İçerik Ağı'nda henüz reklam yayınlamıyorsanız, kampanya ayarlarınızı otomatik reklam yerleşimleri içerecek şekilde değiştirmeniz yeterli olacaktır.

5. Günlük Bütçenizi Ayarlayın

Son olarak, en önemli anahtar kelimelerinizin günlük bütçenizi tüketmediğinden veya aşmadığından emin olmak için, bu anahtar kelimeleri içeren kampanyaları düzenli olarak izleyin. Günlük bütçeniz tükeniyorsa veya aşılıyorsa, kampanyanın günlük bütçesini kontrolünüze alabilmek için, bu anahtar kelimeleri yeni bir kampanyaya (yeni bir reklam grubuna değil) almayı düşünebilirsiniz. Bu anahtar kelimeler için maksimum tıklama elde etmek amacıyla, bütçenizi sizin için uygun bir tutara yükseltebilirsiniz. Bütçenizi istediğiniz zaman, kontrol edebilmek için, bu anahtar kelimeleri yeni bir reklam kampanyasında toplamalısınız.

Kalite puanınızı daha da artırmak ve daha yüksek bir reklam sıralaması elde etmek için, reklam metinlerinizi ve anahtar kelimelerinizi daha da özelleştirebilir ve belirli anahtar kelimeler için maksimum TBM teklifinizi (TBM) artırabilirsiniz. Daha yüksek konumdaki reklamlar genellikle daha çok tıklama alır ve sonuçta web siteniz daha çok trafik getirir.

Yukarıda verdiğimiz önerilerin faydalı olduğunu umuyoruz. Bir sonraki yayınımızda, markaya odaklanan son optimizasyon konumuzu ele alacağız.