Bu haftaki yazımızda, yeni AdWords yeni arayüzündeki 'Anahtar Kelimeler Sekmesine' daha yakından göz atacağız.

Anahtar Kelimeler sekmesi, hesabınızdaki anahtar kelimeleri listeler. Önceki AdWords arayüzünde olduğu gibi, hesabınızdaki Anahtar Kelimeler sekmesinde yeni anahtar kelimeler ekleyebilir veya anahtar kelimelerinizi düzenleyebilirsiniz. Ancak, yeni arayüz, kapsamlı görünüm sekmeleri olarak adlandırılan bir özellikle, anahtar kelime yönetimini bir adım ileriye götürmektedir. Hesabınızda nerede olursanız olun, hesabınızın tüm düzeylerinde bir Anahtar Kelimeler sekmesi bulunur. Anahtar kelime sekmesi bir kampanyanın tamamındaki ve hatta tüm kampanyalardaki anahtar kelimelerin hepsinin tek bir listede görmenizi sağlar. Bu muhteşem özellik sayesinde, hesabınızda en iyi performansı gösteren anahtar kelimeleri anında belirleyebilir ve gerekli işlemleri yapabilirsiniz.

Ayrıca, Anahtar Kelimeler sekmelerinin herhangi birinde, anahtar kelimeleriniz üzerinde doğrudan değişiklik yapabilirsiniz. Örneğin, bir anahtar kelimenin eşleşme türünü, o anahtar kelimeyi tıklayarak ve ardından, açılır menüden istediğiniz eşleme türünü seçerek anında değiştirebilirsiniz. Aşağıdaki resimde bu işlemi görebilirsiniz.


(resmi büyütmek için tıklayın)

Hesabınızdaki herhangi bir Anahtar Kelimeler sekmesinde, anahtar kelimenizi değiştirebilir, durdurabilir veya durdurulmuş anahtar kelimeleri anında devam ettirebilirsiniz. Anahtar Kelime sekmesi altında, anahtar kelime tekliflerinizi tek tek değiştirebilir veya isterseniz toplu düzenlemeyi kullanarak, birden fazla anahtar kelimenizin teklifini aynı anda değiştirebilirsiniz.

Aynı anda birden fazla anahtar kelimede değişiklik yapmak istiyorsanız, toplu düzenlemeyi kullanabilirsiniz. Toplu düzenleme yapmak çok kolaydır. Sadece değiştirmek istediğiniz anahtar kelimeleri seçin ve tablonun üstündeki 'Düzenle' düğmesini tıklayın. Toplu düzenlemenin diğer bir özelliği ise, 'Aşağı Kopyala' düğmesidir. Bu özellik, tekliflerinizi bir dizi anahtar kelimeye kopyalamanızı sağlar. Örneğin, her bir anahtar kelime için elle teklif girmek yerine, tekliflerinizi birden fazla anahtar kelimede değiştirmek istiyorsanız, düzenlediğiniz teklifin yanındaki 'Aşağı Kopyala' düğmesini tıklayabilirsiniz. Böylece, teklifiniz tüm seçili anahtar kelimelere anında kopyalanır. Sadece anahtar kelime tekliflerinizi değil, anahtar kelime durumunuzu ve hedef URL'lerdeki değişiklikleri de aşağıya kopyalayabilirsiniz. Aşağıdaki resimde bu işlemi görebilirsiniz.


(resmi büyütmek için tıklayın)

AdWords Perşembeleri yazı dizimizde, yeni arayüz Anahtar Kelimeler sekmesi ile ilgili pek çok özelliği de bulabilirsiniz. Anahtar kelimelerinizi hızla düzenlemek istiyorsanız, klavye kısayollarını kullanabilirsiniz. Aynı zamanda, hesabınızda belirli bir tarihe bakmak için özelleştirilebilir sütunları da kullanabilirsiniz. Ayrıca, hesabınızda belirli anahtar kelimeleri bulmak için anahtar kelimelerinizi filtreleyebilirsiniz. Bu özellikler hesabınızdaki tüm anahtar kelimelere bakıyorsanız çok kullanışlıdır.

Arama Sorgusu Raporunu Nasıl Kullanırım?

Yeni AdWords arayüzünde, Anahtar Kelimeler sekmesinden doğrudan 'Arama Sorgusu Raporuna' erişebilirsiniz. Bu raporda, reklamlarınızı tetikleyen arama terimlerini gösterebilirsiniz.

Bu raporu görmek için, tercih ettiğiniz anahtar kelimeleri seçin ve 'Arama terimlerini görüntüle'yi tıklayın, daha sonra 'Seçilen'i tıklayın. TO ve dönüşüm oranı gibi ölçümlerin yanı sıra, söz konusu anahtar kelimeler için reklamınızı tetikleyen Google arama terimlerinin bir listesini de göreceksiniz. Bu bilgiler daha verimli bir İnternet Reklamcılığı kampanyası oluşturmanızda size yardımcı olacaktır. Bu rapor sayesinde, hangi anahtar kelimelerinizin daha fazla tıklandığını, hangi Google arama terimlerini anahtar kelimenize eklemeniz gerektiğini görebilirsiniz.

Ayrıca, doğrudan rapor üzerinden, hesabınızda değişiklikler yapabilirsiniz. Örneğin, iyi uyduğunu düşündüğünüz bir arama terimi görürseniz, bunu kampanyanıza anında ekleyebilirsiniz. Sadece rapordaki terimi seçmeniz ve 'anahtar kelime olarak ekle'yi tıklamanız yeterlidir. Aynı zamanda, bu anahtar kelime için belirli bir teklif ve eşleme türünü anında belirlemeyebilirsiniz.

Ayrıca, bir arama teriminin kampanyalarınıza uygun olmadığını görürseniz, bunu bir negatif anahtar kelime olarak anında ekleyebilirsiniz. Reklamlarınız negatif anahtar kelimeler için yayınlanmaz. Negatif anahtar kelimeler eklerken, dikkatli olmalısınız. Alakalı trafiği kaçırabileceğiniz için, bir anahtar kelimeyi hariç tutarken acele etmemeniz gerekir. En iyisi 'Arama Sorgusu Rapor'unu verilerini beklemektir. Rapor sonuçları doğrultusunda, hangi kelimeleri negatif olarak ekleyeceğinize daha rahat karar verebilirisiniz. Ayrıca, bir anahtar kelimeyi tümüyle negatif anahtar kelime olarak, hariç tutmadan önce, bu anahtar kelimeye daha düşük bir teklif veya daha belirgin şekilde hedeflenmiş bir reklam metni kullanmayı da deneyebilirsiniz.

Arama Sorgusu raporunu kullanırken, yalnızca bir veya iki kere tıklama almış anahtar kelimelerde değişiklik yapmayı düşünebilirsiniz. Ancak, Arama Sorgusu Raporundan en iyi şekilde yararlanmak istiyorsanız, en çok gösterim ve tıklama almış olan anahtar kelimelere odaklanmanızı öneririz. Değişikliklerinizden en çok bu noktada fayda sağlarsınız.

Daha Fazla Bilgi

Yeni arayüzde yapılan değişiklikleri ve özellikleri görmek, yeni arayüz ile ilgili bilgilerinizi sınamak için, lütfen Yeni Arayüz sitesini ziyaret edin.

Bu makaleyi okuyarak, çözüm bulmak için çalıştığımız ve bize en sık bildirilen bazı sorunlarla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Görüşlerinizi temel alarak, yeni AdWords arayüzünde yapılacak değişiklikler üstünde çalışmaya devam ediyoruz. Hesabınızın en üst köşesindeki Görüş Bildirin bağlantısını kullanarak, bize yeni arayüzle ilgili görüş bildirmeye devam edebilirsiniz. Yeni AdWords arayüzünü iyileştirmeye devam ediyoruz ve görüşleriniz bizim için çok değerlidir.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.