Yeni AdWords arayüzünde 'Ağlar' sekmesi, reklamlarınızın hangi ağda ne kadar yayınlandığı hakkında size daha fazla bilgi verir. Ağlar sekmesinde, reklamlarınızın Google arama ağı, Arama ortakları ve İçerik Ağı gibi farklı ağlarda gösterdiği performansı görebilirsiniz. Ağlar sekmesi, önceki arayüzdeki 'Yerleşimler' sekmesinin yerini almıştır. Bu yazımızda 'Ağlar' sekmesini nasıl kullanacağınızı açıklayacağız.

İçerik Ağında yayınlanan reklamlarınızın nasıl performans gösterdiğine baktığınızda, yeni arayüzün, İçerik Ağı istatistiklerini iki gruba ayırdığını göreceksiniz: otomatik yerleşimler ve yönetilen yerleşimler.

1. Otomatik yerleşimler: Reklamlarınızın İçerik Ağı'nda içeriğe dayalı olarak otomatik hedeflendiği sayfalardır. İçeriğe dayalı hedefleme teknolojisi sayesinde, Google, anahtar kelime listenizdeki temalar ile İçeri ağımızdaki sitelerde bulunan alakalı sayfa içerikleri ile eşleştirir ve reklamlarınızı en alakalı sayfalarda yayınlar.

Örneğin, reklam grubunuzda "kayak malzemeleri" anahtar kelimeniz varsa, Google, reklamlarınızı içeriğe dayalı olarak, kayak malzemeleri fırsatlarını sunan en alakalı sayfaya hedefler.

2. Yönetilen yerleşimler: Reklamlarınızın yayınlanması için tek tek seçtiğiniz siteler veya belirli URL'lerdir. Yönetilen yerleşimlerle, bir site için belirli bir teklif belirleyebilirsiniz. Bir site sizin için çok iyi bir performans gösteriyorsa ve gösterimlerinizi artırmak istiyorsanız, o yerleşim için daha yüksek bir teklif verebilirsiniz. Diğer yandan, bir site sunduğunuz ürün veya hizmetle çok alakalı değilse, daha düşük bir teklif verebilir veya siteyi hariç tutarak reklamlarınızın bazı sitelerde yayınlanmasını engelleyebilirsiniz.

Yönetilen yerleşimlerinize bir site eklediğinizde, içeriksel olarak eşleşen sayfaları bulmak için yine anahtar kelimelerinizi kullanırız.

(resmi büyütmek için tıklayın)

Otomatik Yerleşimler Nasıl Kullanılır?

Şimdi hesaba geri dönelim ve otomatik yerleşimleri daha yakından inceleyelim.

Hesabınızda, 'Ayrıntıları göster'i tıkladığınızda, reklamlarınızın yayınlandığı siteleri gösteren ayrıntılı bir tablo görürsünüz. Önceki arayüzde 'Yerleşim Performansı raporunu' kullandıysanız bu sayfa size tanıdık gelecektir. Yeni arayüzde, bu rapora doğrudan hesabınızın içinden erişebilirsiniz.

(resmi büyütmek için tıklayın)

Bu sayfada, her bir sitenin performans dökümünü görürsünüz. Yeşil renkli "Eklendi" etiketleri, yerleşimlerinize eklemiş olduğunuz sitelerin yanında görünür.

Bu tabloda birkaç işlemi kolayca yapabilirsiniz. Örneğin, yerleşimlerinize, ayrı bir teklif vermek istediğiniz yeni bir siteyi anında ekleyebilirsiniz. Reklamlarınızın gösterildiği ayrı ayrı URL'lerdeki performans dökümünü görmek istiyorsanız, bir siteyi seçebilir ve URL raporunu göster'i tıklayarak, raporunuzu anında görebilirsiniz. Ayrıca, bir site reklam hedeflerinizi karşılamıyorsa, o siteyi reklam grubunuz veya kampanyanızdan hariç tutabilirsiniz.

Yönetilen Yerleşimler Nasıl Kullanılır?

Yönetilen yerleşimleriniz benzer bir tabloda gösterilir:


(resmi büyütmek için tıklayın)

Yönetilen yerleşimler için belirli teklifler belirlediğinizden, bu tabloda bir Maks. TBM sütunu vardır. Yeni arayüzün diğer kısımlarında olduğu gibi, bu tabloda da doğrudan değişiklikler yapabilirsiniz. Örneğin, bir yerleşim için verdiğiniz teklifinizi değiştirmek istiyorsanız, teklifi tıklamanız ve yeni bir teklif girmeniz yeterlidir. Otomatik yerleşimlerinizde olduğu gibi, reklamlarınızın nerelerde gösterildiğine daha ayrıntılı olarak göz atmak için bir URL raporu görüntüleyebilirsiniz.

Ayrıca, ağlar sekmesinin altında Hariç Tutulanlar'ı görürsünüz. Bu alanda, reklamlarınızın yayınlanmaması için hariç tuttuğunuz yerleşimler listelenir. Reklamlarınız bu yerleşimler için yayınlanmaz. Bir yerleşimi, reklam grubu düzeyinde veya kampanya düzeyinde hariç tutabilirsiniz.

(resmi büyütmek için tıklayın)

Böylece Ağlar sekmesi turumuzu tamamlıyoruz. Daha fazla bilgi edinmek için Yardım Merkezine ve Yeni Arayüzün sitesine gidebilirsiniz.