Anahtar kelime listenize yeni anahtar kelimeler eklemek için Anahtar Kelime Aracımızı kullanmanızı tavsiye ederiz. Anahtar Kelime Aracı sayesinde internet siteniz ile alakalı anahtar kelimeleri görebilir, reklamlarınız veya ürünleriniz ile alakalı anahtar kelimeleri listenize kolayca ekleyebilirsiniz. Anahtar Kelime aracının kullanımı kolaydır ve tamamıyla ücretsizdir.


Neden Anahtar Kelime Aracı'nı kullanmalıyım?

Anahtar Kelime Aracına bir anahtar kelime girdiğiniz zaman, Google sisteminde bulunan alakalı arama sorgularını, alakalı anahtar kelimeleri, rakipleri ve anahtar kelimelerin arama hacimleri ve minimum TBM teklifleri ile birlikte görürsünüz. Anahtar Kelime Aracını kullanarak, reklam kampanyanızı optimize edebilir, yeni anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz. Anahtar Kelime Aracı sayesinde:

* yeni anahtar kelimeler bulur ve bu anahtar kelimeleri istediğiniz reklam grubuna ekleyebilirsiniz
* istenmeyen gösterimleri ve tıklamaları önlemek için negatif anahtar kelimeler bulabilir ve bu anahtar kelimeleri listenize ekleyebilirsiniz. Negatif anahtar kelimeler için reklamlarınız yayınlanmaz.
* mevcut anahtar kelimeler listenizi hassaslaştırabilir ve daha alakalı anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz
* bu anahtar kelimeleri eklediğiniz zaman, elde edeceğiniz trafiği tahmin edebilirsiniz

Tek kelime ile harikalar yaratan bu aracı kullanmanızı öneririz. Anahtar Kelime Aracının özellikleri hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayınız.

Anahtar Kelime Aracını nerede bulabilirim?

Anahtar Kelime aracına erişmenin üç yolu vardır:

* AdWords hesabımızda 'Araçlar' sekmesi altında bulabilirsiniz.
* AdWords kampanyanızın reklam grubu düzeyinde, anahtar kelime listenizin hemen üstünde bulabilirsiniz.
* Harici URL yoluyla burada bulabilirsiniz.

Anahtar Kelime aracını reklam grubu düzeyinde kullandığınız zaman, sistem, kampanya ayarlarınızı ve hesabınızın geçmiş performansını dikkate alır. Ancak, Anahtar Kelime Aracına AdWords hesabınızda 'Araçlar' sekmesi altından veya harici URL'den eriştiğiniz zaman, hesap verileriniz kullanılmaz. Bu durumda, araç içerisinde hedeflediğiniz ülkeyi (Türkiye) ve dili (Türkçe) seçmeniz gerekmektedir.

Nasıl Anahtar Kelime Aracını kullanırım?

Aşağıdaki ipuçları, reklamlarınız için alakalı anahtar kelimeleri daha kolay bulabilmenizi sağlayacaktır:

1. Anahtar kelime seçimi, niceliğe göre değil, niteliğe göre yapılmalıdır. Anahtar kelimelerin alaka düzeyi ne kadar yüksek olursa, daha iyi sonuçlar elde etme olasılığınız o kadar artar. Arama hacmi veya reklam veren rekabeti yüksek olan anahtar kelimelerin, her zaman için daha nitelikli potansiyel satış sağlamayacağını unutmayın. Anahtar kelime seçimi ile ilgili daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

2. Anahtar Kelime Aracının, daha verimli anahtar kelime önerleri vermesi için, 1 veya 2 kelimeden daha fazla olmayacak şekilde kısa anahtar kelimeler kullanın.

3. Anahtar Kelime Aracı, negatif anahtar kelimeleri tanımlamak için kullanabilirsiniz. Reklamlarınızla, ürünleriniz ve hizmetleriniz ile hiç alakası olmayan anahtar kelimeleri, bu aracı kullanarak görebilir ve bu anahtar kelimeleri listenize negatif anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz. Reklamlarınız negatif anahtar kelimeler için gösterilmez. Reklamlarınızın alakasız aramalarda gösterilmesini önlemek ve reklamcılık masraflarınızdan tasarruf sağlamak için bu terimleri negatif anahtar kelimeler olarak kullanmanızı tavsiye ederiz.

4. Anahtar Kelime Aracına anahtar kelimelerinizi girmek yerine, "Web Sitesi içeriği" seçeneğini kullanın. Bu özellik sayesinde, işletmenizin web sitesi ile ilgili anahtar kelimelere ulaşırsınız. Bu anahtar kelimeleri listenize ekleyebilirsiniz.

Anahtar Kelime Aracı hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayınız.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.