Google’ın İçerik Ağı reklamların gösterilmesi için sayısız web sitesi sunar. Reklamlarınızın istediğiniz Google İçerik Ağı sayfalarında yayınlanması için iki yöntemden birisini kullanabilirsiniz: I. Anahtar kelimelerinizi seçerek (anahtar kelime hedefli reklamcılık) veya II. Web sitelerini belirterek (yerleşim hedefli reklamcılık). Yerleşimlerin ve anahtar kelimelerin içerik ağında nasıl çalıştığını öğrenmek için burayı tıklayınız.

Reklamlarınız içerik ağında da belirli reklam konumlarına sahiptir. Reklamlarınızın belirli bir sayfaya yerleştirmek üzere seçilip seçilmeyeceğini veya hangi konuma yerleştireceğini bilmeniz önemlidir. Google, İçerik Ağında reklamlarınızın konumunu belirlemek için, hesabınızda kullandığınız anahtar kelimelere veya yerleşimlere kullandığınıza dikkat eder. Aşağıda bu konu ile ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.


Anahtar kelime hedefli reklamların konumu nasıl belirlenir?

Reklamlarınızın Google İçerik Ağında sadece seçtiğiniz anahtar kelimeler ile yayınlanmasını istediğinizi düşünelim. Bu hedefinizi gerçekleştirmek için 'Anahtar Kelime Hedefli' bir reklam kampanyası oluşturmanız gerekir. Reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra reklamlarınız seçtiğiniz anahtar kelimeler ile Google İçerik Ağında yayınlanır. Reklam konumunuz ise iki faktöre bağlıdır: içeriğe özgü TBM teklifine ve reklam grubunun Kalite puanına


İçerik ağının Kalite Puanı aşağıdaki faktörlere göre belirlenir:

* Reklamın seçtiğiniz Web sitelerindeki tıklama oranına (TO) bağlı olarak önceki performansına
* Açılış sayfasının kalitesi
* Alaka düzeyiyle ilgili diğer faktörlere

İçerik ağı reklam kampanyanızda bulunan reklamları optimize ederek içerik ağındaki Web sitelerinde daha iyi bir konum elde edebilirsiniz. İçerik ağı reklamlarınızı nasıl optimize edeceğinizi öğrenmek için burayı tıklayınız.


Yerleşim hedefli reklamların konumu nasıl belirlenir?

Reklamlarınızın Google içerik ağında sadece seçtiğiniz web site yerleşimlerinde yayınlanmasını istediğinizi düşünelim. Bu hedefinizi gerçekleştirmek için 'Yerleşim Hedefli' bir reklam kampanyası oluşturmanız gerekir. Reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra reklamlarınız seçtiğiniz yerleşim web sitelerinde yayınlanır. Yerleşim Hedefli reklam kampanyalarının genel amacı marka veya ürün farkındalığını arttırmaktır.

Birçok yerleşim hedefli kampanyada BGBM fiyatlandırma modeli (1000 Gösterim Başına Maliyet) kullanılır. Bu modelde kalite Puanının yalnızca açılış sayfasının kalitesine dayalıdır. Reklam metninin tıklama oranı veya alaka düzeyinin bir etkisi yoktur. BGBM teklifi kullanılan yerleşim hedefli reklamlar için istediğiniz konuma açılış sayfasının kalitesini artırarak ulaşabilirsiniz. Açılış sayfası kalite puanını arttırma ipuçlarını öğrenmek için burayı tıklayınız.


Ayrıca, yerleşim hedefli reklamlar TBM fiyatlandırma modeli kullanarak da yerleştirilebilir. Bu durumda, reklam sıralaması yalnızca açılış sayfasının kalitesiyle değil, aynı zamanda teklif ve tıklama oranı da hesaba katılarak belirlenir.


Yerleşim hedefli reklamlar anahtar kelime hedefli reklamlarla rekabet ediyor mu?

Evet. Reklam sıralamanıza bağlı olarak, yerleşim ve anahtar kelime hedefli reklamlar, bir içerik ağı sayfasında bulunan konumlara yerleştirilmek için rekabet eder. Yerleşim hedefli bir reklamın sıralaması tüm rakip anahtar kelime hedefli reklamların sıralamasından daha yüksekse ilgili reklam alanına yalnızca yerleşim hedefli reklam yerleştirilir.


AdWords yardımında, içerik ağıyla ilgili daha fazla bilgiyi için burayı tıklayınız.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.