En iyi konum nedir?


Birçok reklamverenimiz için tartışmasız 1. konum en çekici konum olarak görünmektedir. Ancak, birinci konumda yayınlanmak sizin için gerçekten doğru konum mudur?

Bazı reklamverenlerimiz yatırım getirilerinin (YG veya ROI) düşük konumlarda daha yüksek olduğunu söylemektedirler. Reklamlarınız düşük konumlarda yayınlandığı zaman da yüksek yatırım getirisi elde edebilirler. Önemli olan, reklam yatırımınızden en yüksek yatırım getirisini elde etmektir. Reklamlarınız size hangi konumda daha fazla yatırım getirisi sağlıyorsa, reklamlarınızın bu konumlarda yayınlanması için ayarlamalısınız.

Benim için en iyi konumun hangisi olduğunu nasıl anlayabilirim?

Sizin için en iyi reklam konumunun hangisi olduğunu tespit etmek için, ücretsiz Dönüşüm İzleme Aracını veya Google Analytics Aracını kullanmanızı tavisye ederiz. En iyi reklam konumları size en fazla satışı getirir, en fazla kayıt işlemlerini sağlar, en fazla trafiği elde eder veya en yüksek reklam getirisini sağlar.

Bu araçlardan birisini kullanarak, size en fazla reklam getirisi sağlayan reklam konumlarını kolaylıkla tespit edebilirsiniz. Belki de ikinci veya dördüncü reklam konumları size daha fazla reklam getirisi sağlamaktadır.


Reklamlarınızın yayınlanacağı konumlara siz karar verin!

Reklamlarınızın yayınlandığı konumları Konum Tercihi Aracı ile kontrol edebilirsiniz. Örneğin, reklamlarınızın sadece 1 ile 5'inci reklam konumlarında yayınlanmasını istiyorsanız, Konum Tercihi Aracını kullanarak, reklamlarınızın sadece istediğiniz konumlarda yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Konum Tercihi aracı, karlı olmayan konumlardan kaçınmanızı ve etkili konumlar için yatırım yapmanızı sağlar.

Konum Tercihi Aracını kullanmak için sadece iki adım gerekir. I. Konum Tercihi Aracını etkinleştirin ve II. Reklam kampanyalarınızdaki her bir anahtar kelime için 1 ile 10+ arasında bir konum belirleyiniz. Konum Tercihi Aracını kullanmaya başlamak için her iki adımı da buradabulabilirsiniz.


Reklamım her zaman tercih ettiğim konumda gösterilecek mi?


Bir Konum Tercihi belirtseniz bile reklamınızın gerçekten tercih edilen konumda gösterileceğini garanti edemeyiz.

Reklamınızın yalnızca üst konumlarda görünmesine karar verseniz bile, gereken Kalite Puanı veya tıklama fiyatına ulaşılmamışsa reklamınız o konumlara yayınlanmaz. Bu nedenle, reklamlarınızı düzenli olarak kontrol ediniz.

Reklamınızın düşük konumlarda gösterilmesine karar verseniz bile reklamınız yine de daha yüksek bir konumda görünebilir. Örneğin, reklamınızın 1 ile 4 arasındaki konumlarda görünmesini istemiyorsanız ve ilgili anahtar kelime için bundan başka yalnızca iki reklam yerleştirilmişse reklamınız 3. konumda gösterilebilir.

Konum Tercihiyle ilgili daha fazla bilgiyi edinmek için burayı tıklayınız.


Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.