Kalite Puanınızı İyileştirerek Maliyetlerinizi Düşürün!
18 Mayıs 2009 Pazartesi
Reklamlarınızın Kalite Puanını arttırarak, reklam maliyetlerinizi düşürebilir ve reklamlarınızın daha üst konumlarda yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Bu yazımızda Kalite Puanınızı nasıl arttırabileceğinizi ile ilgili önemli ipuçlarını açıklayacağız. Kalite puanı yüksek olan reklamlar daha üst konumlarda yayınlanır ve daha az tıklama başı maliyeti öderler. Kalite puanınızı arttırarak, reklam maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.
Kalite Puanı nasıl hesaplanır?
Önceki yayınımızda belirttiğimiz gibi Kalite Puanı her anahtar kelimeniz için ayrı ayrı hesaplanır. Bu, anahtar kelimenizin reklam metninizle ve bir kullanıcının arama sorgusuyla ne kadar alakalı olduğunu ölçen çeşitli faktörlere dayanır:
* Anahtar kelimenin ve eşleşen reklamın Google'daki tıklama oranı (TO) geçmişi
* Hesabınızdaki tüm reklamların ve anahtar kelimelerin TO'suyla ölçülen hesabınızın geçmiş performansı
* Reklam grubundaki görünen URL'lerin tıklama oranı geçmişi
* Açılış sayfanızın kalitesi
* Anahtar kelimenin, bulunduğu reklam grubundaki reklamlarla alaka düzeyi
* Anahtar kelimenin ve eşleşen reklamın arama sorgusu ile alaka düzeyi
* Hesabınızın reklamın gösterileceği coğrafi bölgedeki performansı
* Hesabınızdaki tüm reklamların ve anahtar kelimelerin TO'suyla ölçülen hesabınızın geçmiş performansı
* Reklam grubundaki görünen URL'lerin tıklama oranı geçmişi
* Açılış sayfanızın kalitesi
* Anahtar kelimenin, bulunduğu reklam grubundaki reklamlarla alaka düzeyi
* Anahtar kelimenin ve eşleşen reklamın arama sorgusu ile alaka düzeyi
* Hesabınızın reklamın gösterileceği coğrafi bölgedeki performansı
Anahtar kelimelerinizin Kalite Puanını kontrol etmek için hesabınızda Reklam Teşhis Aracı'nı kullanın. Anahtar kelimelerin hemen yanında bulunan büyüteç simgesini tıklayarak bu araca kolayca ulaşabilirsiniz. Eğer Anahtar Kelime Aracı'nda Kalite Puanınız yetersiz olduğunu görürseniz, Kalite Puanınızı nasıl iyileştireceğinizle ilgili olarak aşağıda sağladığımız ipuçlarına göz atın.
Kalite Puanınızı nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelimelerinizin Kalite Puanını arttırmanın en iyi yolu, anahtar kelimelerinizi optimize etmektir. Eğer anahtar kelimelerinizin Kalite Puanı yetersiz ise, bu anahtar kelimelerinizin yeterince iyi hedeflenmediğini veya yeterince alakalı olan anahtar kelimeleri, reklam metinlerini veya açılış sayfasını seçmediğinizi gösterir. Anahtar kelimelerinizi optimize etmek için aşağıdaki ipuçlarını uygulamanızı öneririz.
1. Öncelikle, reklamcılık hedeflerinizi ve stratejinizi belirleyin. Reklamcılık hedeflerinizi ve stratejinizi göz önünde bulundurarak, anahtar kelimelerinizi rahatlıkla optimize edersiniz.
Örneğin, yatırım getirinizi artırmak istiyorsanız, yalnızca sunduğunuz ürünler veya hizmetler ile ilgilenen kullanıcılara ulaşmak üzere, yüksek kaliteli reklamlar oluşturmaya odaklanırsınız ve reklamlarınızı direkt olarak sunduğunuz ürün ve hizmetlerin olduğu açılış sayfasına yönlendirirsiniz.
2. Hesabınızı maksimum etkinlik sağlayacak şekilde organize edin ve gerekirse kampanyalarınızı yeniden düzenleyin.
Örneğin, emlak ajansıysanız 'ev satmak' ve 'satın almak' için en az iki ayrı kampanya oluşturabilirsiniz. Daha sonra bu reklam kampanyaları altında 'Yeni evler' ve 'Sahibinden evler' gibi reklam grupları oluşturabilirsiniz. Ayrıca, ürünlerinizi yalnızca İstanbul'da veya İstanbul'un belirli bölgelerinde satıyorsanız, bölgesel hedeflemeyi göz önünde bulunduran 'İstanbul Kiralık Evler' 'Ataköy Satılık Evler' gibi bölgesel anahtar kelimeler de kullanarak, reklamlarınızın doğru kullanıcılara ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
3. Reklam kampanyalarınızda reklamını verdiğiniz ürün ve hizmetler ile doğrudan alakalı olan anahtar kelimeleri seçin. Hangi anahtar kelimelerin ürününüzü veya hizmetinizi en iyi şekilde açıkladığını düşünün ve bu anahtar kelimeleri kullanın. Ayrıca, sunduğunuz ürün ve hizmetler ile alakalı olmayan, anahtar kelimelerin reklamlarınızı yayınlamasını önlemek için negatif anahtar kelimeler kullanın.
Örneğin, emlak ajansı olarak reklam veriyorsunuz ve reklam kampanyanızda 'kiralık' anahtar kelimesini kullandığınız. Reklamlarınız 'Kiralık Oto' veya 'Kiralık Araba' anahtar kelimesi ile arandığı zaman, reklamlarınızın yayınlanmasını engellemek için, 'Oto' ve 'Araba' anahtar kelimelerini negatif anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz. Bu sayede, reklamlarınızın gereksiz gösterim almasını engellersiniz.
4. Hedefli ve harekete geçirici reklam metinleri oluşturun. Reklam metninizde müşterilerin dikkatini çekecek, rakiplerinizden sizi ayıracak öğeler kullanın.
Örneğin, tatil paketleri satıyor ve erken rezervasyonlarda 10% indirim uyguluyorsanız, reklam metninizde '%10 indirim' öğesini kullanmaya özen gösterin. Diğer başarılı örnekler arasında 'Hemen sipariş ver', 'Buradan al', 'Eve teslim', 'promosyon', 'ücretsiz kargo', '25 yıllık hizmet'....vb. Hizmetlerinizin ve ürünlerinizin farkınızı öne çıkaran reklam metinleri hazırlayın.
5. Web sitenizi optimize edin. Reklamlarınızdan elde ettiğiniz yatırım getirinizi artırmak istiyorsanız, reklamlarınıza tıklayan müşterilerin ürün veya hizmetlerini kolayca bulmasını sağlayın.
Örneğin, reklamınız Türkiye ve Bodrum'da yeni bir ev satın almakla ilgilenen kullanıcıları hedefliyorsa, reklamınız tıklandığında Bodrum'da satılık yeni evler sunan bir web sayfasına yönlendirmelidir. Reklamlarınızı ana sayfanıza yönlendirdiğiniz zaman, müşteriler sitenizde aradıklarını bulamayıp, rakip firmalara yönelebilirler. Bu nedenle, reklam metninizde 'Bodrum yeni evler' ile ilgili reklamlar veriyorsanız, reklamlarınız direkt olarak Bodrum'da satılık olan ev ilanlarına yönlendirilmelidir. Bu sayede, reklamlarınızdan daha fazla yatırım getirisi elde edebilirsiniz.
6. Hesabınızın performansını izleyin ve istediğiniz sonucu almak için kampanyalarınızı düzenli olarak kontrol edin. Reklamınızın nasıl bir performans gösterdiğini anlamanın en iyi yolu hesap verilerinizi izlemektir. Rapor çalıştırarak veya TO, Kalite Puanı ve ilk sayfa teklif tahminleri gibi hesap istatistiklerini izleyerek, hesabınızın performansını kontrol edebilirsiniz. Hangi kampanyaların, reklam gruplarının, reklamların ve anahtar kelimelerin en iyi performansı gösterdiğini, hangilerinin ise iyileştirilmesi gerektiğini görebilmek için düzenli rapor oluşturabilirsiniz. Raporlar hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayın.
Son olarak, bu sayfada yer alan diğer optimizasyon ipuçlarımızı okumanızı da öneriyoruz.
1. Öncelikle, reklamcılık hedeflerinizi ve stratejinizi belirleyin. Reklamcılık hedeflerinizi ve stratejinizi göz önünde bulundurarak, anahtar kelimelerinizi rahatlıkla optimize edersiniz.
Örneğin, yatırım getirinizi artırmak istiyorsanız, yalnızca sunduğunuz ürünler veya hizmetler ile ilgilenen kullanıcılara ulaşmak üzere, yüksek kaliteli reklamlar oluşturmaya odaklanırsınız ve reklamlarınızı direkt olarak sunduğunuz ürün ve hizmetlerin olduğu açılış sayfasına yönlendirirsiniz.
2. Hesabınızı maksimum etkinlik sağlayacak şekilde organize edin ve gerekirse kampanyalarınızı yeniden düzenleyin.
Örneğin, emlak ajansıysanız 'ev satmak' ve 'satın almak' için en az iki ayrı kampanya oluşturabilirsiniz. Daha sonra bu reklam kampanyaları altında 'Yeni evler' ve 'Sahibinden evler' gibi reklam grupları oluşturabilirsiniz. Ayrıca, ürünlerinizi yalnızca İstanbul'da veya İstanbul'un belirli bölgelerinde satıyorsanız, bölgesel hedeflemeyi göz önünde bulunduran 'İstanbul Kiralık Evler' 'Ataköy Satılık Evler' gibi bölgesel anahtar kelimeler de kullanarak, reklamlarınızın doğru kullanıcılara ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
3. Reklam kampanyalarınızda reklamını verdiğiniz ürün ve hizmetler ile doğrudan alakalı olan anahtar kelimeleri seçin. Hangi anahtar kelimelerin ürününüzü veya hizmetinizi en iyi şekilde açıkladığını düşünün ve bu anahtar kelimeleri kullanın. Ayrıca, sunduğunuz ürün ve hizmetler ile alakalı olmayan, anahtar kelimelerin reklamlarınızı yayınlamasını önlemek için negatif anahtar kelimeler kullanın.
Örneğin, emlak ajansı olarak reklam veriyorsunuz ve reklam kampanyanızda 'kiralık' anahtar kelimesini kullandığınız. Reklamlarınız 'Kiralık Oto' veya 'Kiralık Araba' anahtar kelimesi ile arandığı zaman, reklamlarınızın yayınlanmasını engellemek için, 'Oto' ve 'Araba' anahtar kelimelerini negatif anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz. Bu sayede, reklamlarınızın gereksiz gösterim almasını engellersiniz.
4. Hedefli ve harekete geçirici reklam metinleri oluşturun. Reklam metninizde müşterilerin dikkatini çekecek, rakiplerinizden sizi ayıracak öğeler kullanın.
Örneğin, tatil paketleri satıyor ve erken rezervasyonlarda 10% indirim uyguluyorsanız, reklam metninizde '%10 indirim' öğesini kullanmaya özen gösterin. Diğer başarılı örnekler arasında 'Hemen sipariş ver', 'Buradan al', 'Eve teslim', 'promosyon', 'ücretsiz kargo', '25 yıllık hizmet'....vb. Hizmetlerinizin ve ürünlerinizin farkınızı öne çıkaran reklam metinleri hazırlayın.
5. Web sitenizi optimize edin. Reklamlarınızdan elde ettiğiniz yatırım getirinizi artırmak istiyorsanız, reklamlarınıza tıklayan müşterilerin ürün veya hizmetlerini kolayca bulmasını sağlayın.
Örneğin, reklamınız Türkiye ve Bodrum'da yeni bir ev satın almakla ilgilenen kullanıcıları hedefliyorsa, reklamınız tıklandığında Bodrum'da satılık yeni evler sunan bir web sayfasına yönlendirmelidir. Reklamlarınızı ana sayfanıza yönlendirdiğiniz zaman, müşteriler sitenizde aradıklarını bulamayıp, rakip firmalara yönelebilirler. Bu nedenle, reklam metninizde 'Bodrum yeni evler' ile ilgili reklamlar veriyorsanız, reklamlarınız direkt olarak Bodrum'da satılık olan ev ilanlarına yönlendirilmelidir. Bu sayede, reklamlarınızdan daha fazla yatırım getirisi elde edebilirsiniz.
6. Hesabınızın performansını izleyin ve istediğiniz sonucu almak için kampanyalarınızı düzenli olarak kontrol edin. Reklamınızın nasıl bir performans gösterdiğini anlamanın en iyi yolu hesap verilerinizi izlemektir. Rapor çalıştırarak veya TO, Kalite Puanı ve ilk sayfa teklif tahminleri gibi hesap istatistiklerini izleyerek, hesabınızın performansını kontrol edebilirsiniz. Hangi kampanyaların, reklam gruplarının, reklamların ve anahtar kelimelerin en iyi performansı gösterdiğini, hangilerinin ise iyileştirilmesi gerektiğini görebilmek için düzenli rapor oluşturabilirsiniz. Raporlar hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayın.
Son olarak, bu sayfada yer alan diğer optimizasyon ipuçlarımızı okumanızı da öneriyoruz.
Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.