AdWords'ün maliyeti nedir?


Google AdWords'ün başlıca avantajlarından biri, ne kadar ödemek istediğinize sizin karar vermenizdir. Reklamlarınızı bütçenize göre uyarlayabilir, bütçenizi istediğiniz bir düzeyde tutarken hangi anahtar kelimelerin sizin için en iyi sonucu verdiğini test edebilirsiniz. Google AdWords ile reklam yayınlarken, yalnızca bir kullanıcı reklamınızı tıkladığında size bir masraf tahakkuk eder.

AdWords hesabınıza iki şekilde ödeme yaparsınız: I. Ön ödeme veya II. Sonradan ödeme. Ön ödeme yönteminde banka havalesi ve kredi kartı kabul edilmektedir. Ön ödeme yönteminde reklamlarınız yayınlanmadan önce bir ön ödeme yaparsınız. Sonradan ödeme yönteminde ise sadece kredi kartı kabul edilir. Sonradan ödeme yönteminde ise reklamlarınız yayınlandıktan sonra ödemeniz kredi kartınızdan otomatik olarak alınır. Ödeme yöntemleri hakkında daha fazla bilgi almak için burayı tıklayınız.


Ne kadar ödeme yapmam gerekiyor?

Google AdWords'te minimum veya sabit reklam yayınlama ücreti alınmaz. Reklam maliyetleriniz seçmiş olduğunuz anahtar kelimelere ve bu kelimelerin maliyetlerine göre değişir. Reklamınızın maliyetini doğru olarak tahmin etmenin en iyi yolu Trafik Tahmincisi Aracını kullanmaktır. Bu araç günlük ortalama tıklamaları, ortalama arama hacmini, ortalama tıklama başına maliyeti ve ilgilendiğiniz her bir anahtar kelimenin ortalama konumunu tahmin etmenizi sağlar.

Anahtar kelimeleriniz için belirlediğiniz tekliflerle, AdWords'ün maliyetini kontrol edersiniz. Hesabınızdaki her bir reklam grubu veya anahtar kelime için maksimum tıklama başına maliyeti (TBM) belirleyerek, reklamınız her tıklandığında en fazla ne kadar ödeme yapmak istediğinizi kontrol edersiniz. Ancak bu reklamlarınız her tıklandığı zaman, belirlemiş olduğunuz maksimum tıklama başına maliyeti (TBM) ödeyeceğiniz anlamına gelmez. Maksimum tıklama başına maliyeti (TBM) ile sadece bir üst limit belirlersiniz.

Bildiğiniz gibi AdWords açık arttırma gibi çalışmaktadır. Örneğin, 'çiçek' anahtar kelimesi için maksimum TBM teklifinizi 1TL olarak belirlediniz. AdWords açık arttırmasında, en yakın rakibinizin verdiği teklif 0.50 TL. Reklamınız tıklandığı zaman 1 TL değil, en yakın rakibinizin vermiş olduğu teklifin sadece 1 kuruş fazlasını, yani 0.51 kuruş ödersiniz. AdWords İndirimicisi sayesinde, reklam bütçenizden en fazla verimi elde edersiniz. Her reklamveren AdWords İndirimcisinden otomatik olarak faydalanmaktadır.

Unutmayınız ki, ödemek istediğiniz maksimum tıklama başına maliyetiniz (TBM) ne kadar yüksek ise, AdWords açık arttırmasında daha avantajlı konumda olursunuz. Maksimum tıklama başı teklifi (TBM) reklam konumunu belirleyen önemli faktörlerden biridir. TBM ne kadar yüksek olursa reklamınızın arama sonuçlarının yanındaki üst konumlarda gösterilme olasılığı o kadar artar.


Kalite Puanı nedir ve AdWords'ün maliyetini nasıl etkiler?


Kalite Puanı, anahtar kelimenizin, reklamınızla ve potansiyel bir müşterinin arama sorgusuyla ne kadar alakalı olduğunu belirlemek için kullanılan bir ölçümüdür. AdWords en kaliteli reklamları ödüllendirmek için tasarlanmıştır. Yalnızca en alakalı reklamların yayınlanmasını sağlamak için, Google kalite puanı yüksek reklamverenleri ödüllendirir.

Kalite Puanı yüksek olan bir reklam, alakalı bir reklam metni ile anahtar kelimeler ve mümkün olan en alakalı açılış sayfasına bağladır. Örneğin, İstanbul'da emlakçılık yapıyorsunuz ve anahtar kelime listenizde 'ev' anahtar kelimesini kullanıyorsunuz. Kullanmış olduğunuz 'ev' anahtar kelimesi çok genel olabilir. Çünkü, kullanıcıların 'ev' anahtar kelimesini ekleyebileceği ancak, bir emlakçı aramadığı birçok potansiyel arama olabilir. Mesela, 'Bodrum'da ev kirala', 'ev dekorasyonu', 'ev restorasyonu' gibi. Bunun tersine, kalite puanı yüksek olan bir reklamda, sadece emlak arayan kullanıcıları hedeflemek için daha alakalı anahtar kelimeler kullanılır. Mesela, 'İstanbul'da satılık ev', 'İstanbul'da kiralık ev' gibi. Anahtar kelime listeniz ne kadar odaklı ve alakalı olursa, reklamlarınızın kalitesi o kadar yüksek olur.

Unutmayınız ki, Google yalnızca en alakalı reklamların gösterilmesini sağlamak için, kalite puanına bakar. Google, kalite puanı yüksek olan reklamverenleri ödüllendirmek için tasarlanmıştır. Google kalite puanı yüksek olan reklamların daha üst konumlarda çıkmasını sağlar ve bu reklamların daha fazla yayınlanmasının sağlamak için gereken gerçek minimum TBM'yi düşürür. Maliyetleri düşük düzeyde tutan bu fırsattan faydalanmak için reklamlarınızın kalitesine puanını yükseltmeye ve kaliteli reklam kampanyaları oluşturmaya odaklanmanızı tavsiye ederiz. Maliyetlerinizi düşürmenin en iyi yolu reklamlarınızın kalite puanını arttırmaktır.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.