Açılış sayfası kalitesi bir anahtar kelimenin Kalite Puanını belirleyen birçok faktörden biridir. Bu yazımızda açılış sayfası kalitesi hakkında daha fazla bilgi vermek ve bunu nasıl iyileştirebileceğiniz hakkında bazı ipuçlarını açıklayacağız. Bu yazımızdan faydalanarak açılış sayfanızın kalite puanını arttırabilirsiniz.

Google, reklamları tıklayan kullanıcılara daha kaliteli bir hizmet sunmak, daha alakalı reklamları sisteminde bulundurmak amacı ile reklam verenlerin açılış sayfası kalitesini kontrol etmektedir. Google, açılık sayfanızın kalite puanını değerlendirmek için çeşitli faktörleri göz önünde bulundur. Bu faktörler anahtar kelimelerinizin kalite puanlarına etki eder. Bu faktörlerden arasında açılık sayfasında sağlanan bilgilerin reklamlarınız ile alakası, açılış sayfasının yüklenme süresi ve kullanıcıların açılış sayfasında kolayca gezinebilmesi gibi faktörler bulunmaktadır. Açılış sayfanızın kalite puanını arttırdığınız zaman, anahtar kelimelerinizin kalite puanı artar ve tıklama başı maliyetleriniz (TBM) düşmesini sağlar.

Açılış sayfanızın Kalite Puanını arttırın!


Açılış sayfası Kalite Puanının üç ana bileşeni vardır: Alakalı ve orijinal içerik, Şeffaflık ve Gezinebilirliktir. Aşağıda açılış sayfanızın kalite puanını arttırmanızı sağlayacak bazı ipuçlarını sizin için sıraladık.

1. Alakalı ve orijinal içerik
  • Ziyaretçilerin reklamın söz verdiği şeyi sitenizde kolayca bulabilmesini sağlayın. Reklamlarınızı tıklayan kullanıcılar ne kadar kolay ürünlerinizi bulursa, o kadar hızlı alış-veriş yapabilirler.
  • Reklamlarınızı ürün ve hizmetleriniz hakkında en yararlı bilgilerin sunulduğu sayfaya veya ürünlerinizin satıldığı sayfaya yönlendirin. Örneğin, reklamlarınızı tüm ürünlerinizin bulunduğu ana sayfanız yerine, direkt reklamını verdiğiniz ürünün satıldığı sayfaya yönlendirin.
  • Sitenizde kullanıcıları ara bağlantı sayfası veya hoş geldiniz sayfası ile karşılıyorsanız veya yansıtma sayfası kullanıyorsanız, reklamlarınızı bu sayfalara değil, kullanıcılar ürünlerinizi satın alacakları veya ürünleriniz hakkında daha fazla bilgi alabilecekleri sayfalara yönlendirin.

2. Şeffaflık

  • Siteniz otomatik olarak yazılım yüklemesi yapıyorsa yüklemeyi açıkça belirtin ve kolayca kaldırılmasına olanak tanıyın.
  • Kullanıcıların sitenizin içeriğine kaydolmaya gerek olmadan erişmesine izin verin veya kullanıcıların kaydolarak erişebileceği bilgilerin bir ön izlemesini sağlayın.
  • Kullanıcıların güvenlik tarayıcı davranışlarını veya bilgisayar ayarlarını değiştirmekten kaçının. (güvenlik duvarının kapatılması, geri düğmesi işlevi veya tarayıcı penceresi boyutu gibi)

3. Gezinilebilirlik

  • Sitenizde pop-up'ları, arkada açılır pencereleri ve diğer rahatsızlık verici unsurları kullanmaktan kaçının.
  • Kullanıcılara reklamınızda sunduğunuz ürünü ve hizmetler satın almasında kısa ve kolay bir yöntem sunun.
  • Açılış sayfanızın hızlı yüklendiğinden emin olun. Yükleme sürenizi kısaltmanın yollarıyla ilgili bilgi edinmek için burayı tıklayınız.

Açılış sayfası ve Site kalitesi yönergeleriyle ilgili daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız burayı ziyaret edebilirsiniz:

Bu yazını, açılış sayfanızın kalite puanını arttırmada size yardımcı olduğunu umuyoruz.


Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.