Bugün içerik ağında reklam yayınlayan reklamverenlerimiz için, görsel reklam oluşturmayı kolaylaştıran yeni bir araç sunuyoruz: Google Görüntülü Reklam Oluşturucusu.

Bu aracımızın sunduğu yeni etkileşimli medya ve hazır şablonları sayesinde kullanıcılar reklamlarınızı tıklamadan önce ürünlerinizi tanımış ve reklamınızı tıklayıp tıklamama konusunda emin olmuş olurlar. Bir-iki dakika içerisinde resim veya video reklam oluşturabilir ve aynı resim reklam içerisinde birkaç ürün tanıtabilirsiniz. Görüntülü Reklam Oluşturucusunun video şablonları sayesinde, yeni video reklamlar oluşturabilir ve reklamlarınız ile çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Bu araç sayesinde her tema grubu için farklı URL tanımlayabilirsiniz. Bu şekilde oluşturacağınız resim ve video reklamlarınız, Google içerik ağında ve binlerce ortak sitelerde yayınlanmaya uygun olacaktır. Aşağıda Google Görüntülü Reklam Oluşturucusu Aracında bulunan bazı örnek şablonları görebilirsiniz:







Daha önce video reklam kullanmış olan reklamverenlerimizin fark edebileceği gibi, mevcut video reklam oluşturma sayfası artık kullanılmamaktadır. Bugünden itibaren video reklam oluşturmak için yeni Google Görüntülü Reklam Oluşturma Aracını kullanabilirsiniz. Bu aracımızın sunduğu hazır şablonlar, daha önce kullandığınız yöntemin bir gelişmiş halidir. Kullanımı daha kolay olan bu yeni aracımız sayesinde, reklamlarınız üzerinde istediğiniz değişiklikleri yapabilir, firmanıza ait logonuzu ekleyebilirsiniz.


Etkileşimli medya nedir?

İnternet reklamcılığı alanında kullanılan bir terim olarak, "etkileşimli medya", "zengin" içeriğe sahip interaktif reklamları tanımlar. Bu tür metin ve resim reklamlar, kullanıcıların dikkatini çeker ve reklamınızı tıklayarak web sitenize ulaşmasını sağlar. Geleneksel olarak, etkileşimli medya yalnızca belirli bütçe ve zaman ayırabilecek özel internet pazarlama ekipleri olan büyük şirketlerin sahip olduğu bir imkandı. Bu şirket ve ajanslar, Google'a ait olan DoubleClick gibi büyük etkileşimli reklam hizmeti veren firmaların sunduğu hizmetlerden yararlanmaktadır. Görüntülü Reklam Oluşturucusu ile sunduğumuz etkileşimli medya şablonlarımız, bu alanda uzmanlaşmış şirketlerle rekabet etmek değil, bu hizmetten daha önce yararlanamamış olan reklamverenlerimize bu imkanı sunmaktır.

Görüntülü Reklam Oluşturucusunu Nasıl Kullanırım?

Google Görüntülü Reklam Oluşturma Aracına ulaşmak için, AdWords hesabınıza giriş yapınız. İlgili kampanyanızı Google İçerik Ağı'na dahil ettiğinizden emin olun. Reklam kampanyanız içerisindeki herhangi bir reklam grubu sayfasına girdikten sonra bu sayfada bulunan 'Reklam Varyasyonları' sekmesini tıklayınız. 'Görüntülü Reklam Oluşturucusu' aracının içerisindeki hazır şablonlardan birini seçerek bir-iki dakikada reklamınızı oluşturabilirsiniz.