Bu hafta sizlerden birini, AdWords Yardım Forumunun en aktif üyelerinden Serbay Arda Ayzit'i konuk ettik.

· Bize kendinizden bahseder misiniz?

1982 doğumluyum, İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyorum. Eğitim hayatımın çoğunu Eskişehir’de geçirdim. Üniversiteyi Eskişehir Osmangazi Üniversitesinde İşletme bölümünde tamamladım, hemen arkasından İstanbul’da Galatasaray Üniversitesinde Pazarlama İletişimi Yönetimi Bölümünde Yüksek Lisans yaptım. Pazarlamaya olan ilgim üniversitede başladı ve hiç farklı bir alana geçiş yapmadan üniversitede işletme, masterda pazarlama alanlarında eğitim alarak ve bunun üstüne iş hayatında da pazarlama uzmanı olarak çalışarak sevdiğim alanda devam ettim. İş hayatıma bir e-ticaret sitesinde başlamıştım, internette pazarlama ile ilgili çok fazla şey öğrenmiştim ve bizzat uygulama fırsatı bulmuştum. Daha sonra ise bravoo! markasında online pazarlama uzmanı olarak çalışmaya başladım. Mevcut işimde çok şey öğrenmeye ve uygulamaya devam ediyorum. Ayrıca, kişisel blog'larımda online pazarlama ile ilgili deneyimlerimi ve bildiklerimi Türkçe ve İngilizce olarak paylaşıyorum.

· İnternet reklamcılığını bir pazarlama aracı olarak kullanmanın avantajları sizce neler?

Aslında internet reklamcılığı dediğimiz alan yeni yeni oluşmakta, önceleri eğlence için girdiğimiz siteler şimdilerde en büyük reklam mecraları olarak kullanılıyor. Bunun en büyük nedenlerinden biri de, özellikle gençler başta olmak üzere popülasyonun büyük çoğunluğunun internette olması. Markalar ile hedef kitlelerini buluşturma görevi internet reklamcılığına düşüyor. Bunun en büyük nedeni ise; diğer mecraların aksine internette hedefli reklamlar verebilme olasılığınızın çok yüksek ve ölçülebilir olması. Size gelen kullanıcının maliyetini, sitenizdeki hareketlerini iyi ölçümleyip pazarlama faaliyetlerinizi ona göre ayarlayabiliyorsanız interneti en etkin pazarlama aracı olarak kullanabiliyorsunuz demektir.

· AdWords’ü ilk ne zaman kullanmaya başladınız?

AdWords ile tanışmam 2007 sonunda ilk şirketimde olmuştu, o zamanki yöneticim beni AdWords girdabının içine itince ve gün geçtikçe özelliklerini anlamaya başlayınca her gün saatlerce AdWords ile uğraşır olmuştum ve fazlasıyla tecrübe kazandım. Öğrendiklerimi kendi AdWords hesabımı yönetirken halen uyguluyorum.

· AdWords hesabınızı yönetirken hangi araçları kullanırsınız?

AdWords içerisinde anahtar kelime aracı işimi en çok kolaylaştıran araçlardan bir tanesi. Ayrıca, anahtar kelime aracını SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) çalışmalarımda da sıkça kullanıyorum. Hatta bazı yazılarımda somut veriler verirken de fazlasıyla işime yarıyor. Hesabı yönetmek için ise AdWords Editor benim kurtarıcım diyebilirim. Normalde saatler sürecek işlemleri offline olarak basitçe yapıp, hemen hesabıma entegre edebiliyorum. Kesinlikle AdWords Editör’ü kullanıcılara öneriyorum.

· Son olarak, AdWords kullanıcılarının kendi hesaplarını yönetme konusunda daha fazla bilgi sahibi olabilmeleri için ne yapmalarını önerirsiniz?

AdWords birçok ülkede çok kullanılan bir pazarlama aracı konumunda. En büyük avantajı da hesabınızı kendinizin yönetebilmesi. İnternette AdWords hesap yönetimi ile ilgili bir sürü blog'da yazılar bulunmakta. Hesaplarını kendi yöneten kişiler bu tip sitelere mutlaka bakmalılar. Bu tarz sitelerin haricinde, diğer bir önemli kaynak da Google AdWords Yardım Forumları ve AdWords Öğrenim Merkezidir. Bu tip kaynakları kullanıcıların birbirlerine yardımcı olmaları ve kendi deneyimlerini paylaşmaları açısından çok faydalı buluyorum.

Serbay Bey'e bize zaman ayırdığı ve deneyimlerini paylaştığı için teşekkür ederiz.