Reklamverenlerimizden bazıları çok yüksek teklifler verdikleri halde AdWords reklamlarından istedikleri sonucu elde edemediklerini belirtiyorlar.

Bugünkü yazımızda, AdWords ile bir reklam kampanyası oluştururken dikkate almanız gereken üç noktaya değinmek istedik.

Teklifinizi istediğiniz kadar yüksek tutabilirsiniz ancak kampanyanız düzgün bir yapıya sahip değilse, anahtar kelimeleriniz özenle seçilmiş veya reklam metniniz web siteniz ve anahtar kelimelerinizle alakalı değilse, reklamınızdan istediğiniz sonucu elde edemeyebilirsiniz.

Reklam Kampanyanızın Yapısı

Reklam kampanyanızı oluştururken kampanyanızın web sitenizin içeriğini yansıtması gerektiğini unutmayın. Oluşturduğunuz kampanyanız altına her bir ürün veya hizmet grubu için ayrı bir reklam grubu eklemenizi öneririz. İnternet üzerinden elektronik ürün satışı yaptığınızı varsayalım. Bu durumda, kampanyanızın altına “cep telefonu”, “bilgisayar”, “mutfak aletleri" şeklinde reklam grupları ekleyebilirsiniz.

Anahtar Kelimeler

Reklamınızın başarısını belirleyen diğer bir şey de belirlediğiniz anahtar kelimelerdir.

Potansiyel müşterilerinizin tanıttığınız ürün veya hizmeti hangi anahtar kelimelerle arayabileceğini tahmin ederek o kelimeleri ilgili reklam grubunun altına ekleyin. Yukarıdaki örnek üzerinden gidecek olursak, “mutfak aletleri” reklam grubunuzun altına mutfak aletleri kategorisine girebilecek “mutfak robotu”, “mikser”, “blender” gibi anahtar kelimeleri eklemeyi düşünebilirsiniz.

Ürün veya hizmetinizi en iyi şekilde yansıtan anahtar kelimeleri seçerken bu kelimelerin çok spesifik olmamasına dikkat edin çünkü çok spesifik anahtar kelimeler için arama yapma olasılığının düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Örneğin, “dijital göstergeli otomatik mikser” gibi çok nadir veya hiç aranmayacak anahtar kelimeler yerine yukarda belirttiğimiz gibi aranma olasılığı daha yüksek olan anahtar kelimeler eklemenizi öneririz.
Ekleyebileceğiniz anahtar kelimelerle ilgili olarak kendi web sitenizden fikir edinebilirsiniz. Ek olarak, Anahtar Kelime Aracından da yararlanabilirsiniz. Reklamınız etkin olduğu sürece, etkili olmayan anahtar kelimelerinizi silmeyi ihmal etmeyin ve unutmayın ki, önemli olan anahtar kelime sayısı değil, kalitesidir.

Reklam Metni

Reklam metniniz tanıtmakta olduğunuz ürün veya hizmeti açık bir şekilde yansıtmalı ve kullanıcıyı harekete geçirecek ifadeler içermelidir. Tüm ürün ve hizmetlerinizi aynı reklam metninde kullanmaktan kaçınarak oluşturmuş olduğunuz kampanya düzenini korumanızı öneririz. Bunun yanı sıra, her bir reklam grubuna birkaç reklam metni eklemeyi düşünebilirsiniz, bu durumda, Google AdWords sistemi en etkili reklam metnini görüntüler.

Diğer bir önemli konu da, anahtar kelime ile reklam metni arasındaki doğrudan bir bağlantının sağlayacağı faydalardır. Reklam metninizin bir bölümü, bir kullanıcının arama sorgusuyla tam olarak veya büyük oranda eşleştiğinde kalın olarak gösterilir. Bu özelliğin amacı bir kullanıcı için alaka düzeyi özellikle yüksek reklamları vurgulamaktır. Kalın reklam metni dikkatleri reklamınıza çekebilir ve tıklama oranınızı (TO) yükseltebilir.

Bu üç ana unsuru dikkate aldığınız sürece, reklam kampanyalarınızın verimliliğini artırabilir ve verdiğiniz tekliflerle reklamlarınızın konumu konusunda daha fazla kontrole sahip olabilirsiniz.

Gülnara Ahmedova,