Reklamım ne zaman gösteriliyor? Nerede yayınlanıyor? Son bir hafta içinde hangi saatlerde tıklama almış? Geçen ay anahtar kelimelerim içinde en yüksek tıklamayı hangisi almış? Kampanyamı ajans yönetiyor, ama performansını nasıl ölçerim?


Bu ve bunun gibi yüzlerce sorunuzun cevabını basit adımlarla raporlar oluşturarak çözebilirsiniz. Google AdWords programı, piyasada bulunan en geniş raporlama programlarından birini size ücretsiz olarak sunuyor.


AdWords Hesabınızda Gezinme serimizin üçüncü kısmında ‘Raporlar’ sekmesinde gezinirken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında birkaç ipucu vermeye çalışacağız.



  1. Rapor Merkezi sekmesinde daha önce oluşturmuş olduğunuz raporlara ulaşabilir, benzer bir rapor oluşturabilir veya silebilirsiniz.
  2. Yeni bir Rapor oluşturmak için Rapor Oluştur sekmesine tıklamanız yeterlidir. Bu sizi aşağıdaki sayfaya getirecektir:


  3. Buradan, oluşturacağınız raporun türünü seçebilirsiniz.


  4. Rapor türünü seçikten sonra, raporunuzun saatlik/günlük/haftalık gibi zaman birimini belirleyebilir, veya tarih aralığı ayarlarını düzenleyebilirsiniz.



  5. Gelişmiş ayarlar kısmında ise, raporunuzda görmek istediğiniz bilgileri sütunlar halinde düzenleyebilir veya raporunuza filtre uygulayabilirsiniz. Buradaki sütun ve ayarların daha önce seçmiş olduğunuz rapor türüne göre farklı olabileceğini unutmayın.

  6. En son kısımda ise raporunuzun adını belirleyebilir, belirlemiş olduğunuz ayarları şablon haline dönüştürebilir veya düzenli olarak raporlanmasını istiyorsanız ‘Planlama’ ile otomatize edebilirsiniz. Şablon haline dönüştürdüğünüz bir rapora, Rapor Merkezi menüsünden ulaşabilirsiniz. E-posta bildirimini seçerseniz ise, oluşturulan her rapor size gönderilir.

Abdullah Aydın