Google Analytics, ziyaretçilerin sitenize nasıl ulaştıkları ve sitenizde ne tip etkinliklerde bulundukları hakkında bilmek istediğiniz herşeyi anlatır.

Siteniz hangi sıklıkta ziyaret edilmiş, hangi anahtar kelimeye ait arama sonucuna tıklandığında sitenize ulaşılmış, sitenizin hangi sayfası daha çok okunuyor, hangi sayfada daha çok vakit geçiriliyor, bu ve bunun gibi tüm sorulara Analytics sayesinde yanıt bulabilir, elde ettiğiniz bilgiler sayesinde kampanya başarılarınızı ölçebilir, sitenizi nasıl geliştirebileceğinize dair fikirler edinebilirsiniz.

4 kolay adımda Analytics hesabı oluşturabilirsiniz:

Adım 1 – Bir Google hesabı oluşturun

http://www.google.com/analytics adresinden Google hesabınıza ait kullanıcı e-posta adresiniz ve parolanız ile giriş yapın ya da AdWords hesabınız varsa, hesabınızın ‘Analytics’ sekmesine tıklayın.

Adım 2 – Sitenizin URL adresini girin

Listeden http:// ya da https://i seçin.
Oluşturmak istediğiniz Analytics hesabı için bir isim belirleyin ve bunu ‘Hesap Adı’ bölümüne yazın.

Adım 3 – İzleme kodunu sayfanıza ekleyin

Google Analytics sadece bu kodu içeren sayfaları izler. Bu kodu, sitenizde izlemek istediğiniz her bir sayfanın kaynak koduna kopyala/yapıştır yöntemiyle eklemelisiniz.

Adım 4 – Profilinizi düzenleyin

‘Web sitesi profilleri’ görünümünde, oluşturduğunuz profil isminin yanındaki 'düzenle' ibaresine tıklayın ve Analytics raporlarınızda ne tip bilgiler görmek istediğinizi detaylandıran ayarlamaları yapın.

Bu sayfada hedefler belirleyip, rapor değerlerini özelleştirmek için filtreler oluşturabilirsiniz. Örneğin ziyaretçinin sipariş verdikten sonraki 'Siparişiniz alınmıştır' sayfasını hedef belirleyip, satışla sonuçlanan ziyaretleri izleyebilir, oluşturacağınız filtre ile şirket içi çalışma ağınızdan gelecek tıklamaları hariç tutabilirsiniz.