Reklamınızın gösterim sırası anahtar kelimenizin tıklama başı maliyet (TBM) teklifine ve Kalite Puanına bağlıdır.

Reklamınızın sıralaması için kullanılan Kalite Puanı aşağıdakilere göre belirlenir:

- Anahtar kelimenin ve reklamın arama sorgusu ile alaka düzeyi
- Reklamın ve eşleşen anahtar kelimenin Google'daki Tıklama Oranı geçmişi
- Hesabınızdaki tüm reklamlar ve anahtar kelimelerin Tıklama Oranı ile ölçülen hesap geçmişiniz
- Alaka düzeyiyle ilgili diğer faktörler

Tıklama Oranı neye yarar?

Tıklama Oranı önemlidir, çünkü reklamın alakalılığını, Kalite Puanını ve sonuçta reklamın gösterim sırasını belirler.

Tıklama Oranı = (Tıklamalar / Gösterimler) x 100

Güçlü bir Tıklama Oranı yakalamanın en iyi yöntemlerinden birisi hesap yapısını iyileştirmektir. Bunu yapmak için optimizasyon önerilerimize göz atabilirsiniz.

Reklamlarınızın üst sıralarda görünmesi ve Tıklama Oranlarını hızla artırabilmeniz için başlangıçta TBM’lerinizi yüksek tutmanızı tavsiye ederiz. Tıklama Oranınız arttıkça, reklamınızın sırasının yükselme olasılığı artacaktır veTBM’niz düşecektir.

Reklamınızın alakalı olması ne demek?

Anahtar kelimelerinizin reklam metniniz ve açılış sayfanızla uyumlu olması, yani anahtar kelimenizle arama yapan kullanıcıyı hedeflemesi demek.

Alaka düzeyi yüksek reklamlar ile alakalı müşterilere ulaşarak Tıklama Oranınızı ve buna bağlı olarak Kalite Puanınızı arttırabilir, minimum teklifleri yani maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Alaka düzeyi yüksek reklamlar, yüksek sıralarda yer alırlar.

Son olarak, reklamınızın en üst konumda yer alması için AdWords Uzmanları tarafından incelenmiş ve onaylanmış olması gerektiğini hatırlatalım.